Vandaag naar de Efteling geweest en eigenlijk ben ik heel tevreden over hoe de efteling het aanpakt. De schermen zijn prima, mooi is anders maar wel in dezelfde kleur. De rood/witte tape is vrij duidelijk, maar op sommige plekken wel weg. De maatregelen werken wel. We waren met een groep van tien en maakte er ook een beetje een spelletje van. We hebben weinig last gehad van mensen die ‘schijt’ hadden in de wachtrijen. Op de paden is het anders en lukt het niet afstand te houden, maar dat is in de supermarkt ook. Wachtrijen zelf qua lengte vonden we erg meevallen en goed opgelost door extra wachtrijen of zelfs om het pand heen. Goed gebruik gemaakt van de ruimte.
Bijzonder was wel dat de rij voor droomvlucht 20 minuten was en we vanaf de ingang 20 minuten alleen maar gelopen hebben op een goed tempo, via de eventlocatie, helemaal naar achter het niet-overdekte deel en daarna het overdekte deel. Geen moment stilgestaan. De enige rotte rij was joris en de draak die rij liep gewoon niet door. De drukte zelf viel erg mee. We hebben geluk gehad in de eerste twee uur fata morgana, max&moritz, Vogelrok, carnaval festival, droomvlucht en symbolica kunnen doen. De online order van de Station de Oost gaf na betaling een foutmelding helaas werkte er een zure vrouw die mij compleet negeerde en afsnauwde. Uiteindelijk was de bestelling wel binnen. Online order moeten ze zeker houden.
Afgesloten met twee rondes Baron, (de baron met doorlopende shows en telkens 1 groep naar binnen mag wel zo blijven, treinen gingen erg snel weg, en er werd eindelijk geroepen de riempjes alvast te openen in het blok voor het station), de zelfredzaamheid in het controleren werkt capaciteitverhogend is mijn ervaring. Om 2200 uur nog het Sprookjesbos kunnen doen. We waren echt een van de allerlaatste om 2310 uur. Ik hoop wel dat geur en rookeffecten snel terug keren en een latere aquanura zou ook wel fijn zijn, bijv om 22:15 uur. Al met al een hele leuke dag met stralend weer en prima te doen ondanks alle maatregelen.