Grijze-muis Niet mee eens. Ik heb mensen aangesproken zien worden. Maar we hebben het wel over volwassen mensen, die horen gewoon regels te volgen.
Ik heb medewerkers totaal geen mensen zien aanspreken.
Sterker nog, bij CF liepen mensen "de normale" rij in terwijl er al gebufferd werd op t plein, de gasten die stonden te wachten spraken die mensen eerder aan dan de medewerker (wiens taak het was), op gebied van afstand houden nergens gezien.
Grijze-muis De bezoekers zijn een afspiegeling van de maatschappij. Als je zo bang bent dat je iets gebeurd, dan blijf je beter thuis, denk ik dan maar.
Michael Persoonlijk vind ik het ook te druk, maar ik bezoek het park dan ook niet momenteel. Is mijn keuze en daar heb ik controle op. Als jij dit te druk vind raad ik je aan hetzelfde te doen.
Ik bezoek de Efteling dus ook niet meer op de drukke zaterdagen en zondagen, maar omdat ik de regelgeving die gewoon geldig is en ik voor bekeurd kan worden niet wil overtreden en dat vervelend vind dat dit gebeurt moet ik maar thuis blijven?
Dus ik mag voortaan 180 op de snelweg rijden, want regels zijn schijnbaar optioneel geworden als we maar met genoeg mensen schijt eraan hebben, en als jij het dan gevaarlijk vind op de snelweg doordat het snelheidsverschil met jou 100km/h te groot is geworden dan moet jij voortaan maar thuisblijven? omgekeerde wereld niet?
De regels zijn helder, 1,5 meter afstand houden, als je dat als park op een normale dag niet eens fatsoenlijk weet te faciliteren faal je in je toegangsbeleid waarbij je aantallen en inkomsten voor laat gaan op de regelgeving (laat staan wat er dan gebeurt als het weer eens niet zo goed is of het weer om slaat en er onverwacht een onweersbui langs komt).
Michael Ik geloof dat ook de veiligheidsregios het wel gescheten vinden en hoop eerlijk gezegd dat Rutte aankomende dinsdag zegt dat we buiten gewoon meer ruimte krijgen. Dan zijn we tenminste van deze overbodige discussie over 1,5 meter in de buitenlucht af.
Gezien de 1,5 meter in een wet verankerd word zou ik er niet te hard op hopen,
ik ben t overigens ook niet eens dat de discussie perse overbodig is, je moet eenduidige regels hebben, en die zijn er nu.
ook al zitten daardoor in sommige gevallen tikkeltje kromme dingen in.
Ja kan niet stellen altijd 1,5 meter, maar niet als je minder dan 15 minuten bij elkaar bent, of wanneer de ventilatie goed is, of wanneer het zonnetje schijnt, maar wel weer als er te veel bevolking hangt en de lichtsterkte gemiddeld niet boven 200lux zit, owja, en ook niet als iemand morgen nog naar zijn oma gaat, of wanneer iemand een mondkapje half op heeft.
Dus die 1,5 meter ga je voorlopig nog wel behouden lijkt me.