Michael Een e-mail was wel het minste toch wat ze er bij de annulering uit hadden kunnen gooien.
Tonnie Je merkt dat de Efteling gewoon t maximale aantal bezoekers eruit wil persen en dit niet matched met wat je op dit moment zou moeten verwachten, daarnaast kan je concluderen dat de Efteling geen cultuur heeft op gebied van de guest flow, ze hebben bepaalde gebieden met maatregelen en dat werkt vaak wel redelijk (maar nog zat opmerkingen op te maken), maar daar buiten gebeurt er niets.
Vriend_van_de_club Het is eigenlijk gewoon heel onhandig hoe ze nu omgaan met die avond openstelling. Het lijkt enkel uit oogpunt van capaciteit bedacht te zijn terwijl er veel meer uit te halen valt.
Het is een kleine greep van opmerkingen die ik nu heb gevonden in het topic over de Efteling. Natuurlijk zijn deze een beetje uit de context getrokken, maar wat mij opvalt is dat het lijkt alsof de Efteling, meer dan welk park dan ook in de wereld, een ontzettend grote die-hard kern heeft. Ik geloof dat de Disney-parken soms ook bakken met kritiek te verduren krijgen, maar het ownership gehalte is nergens groter dan bij de Efteling. Het maakt niet uit waarover het gaat, of de graag gewilde 9+ ervaring die het park wenst aan te bieden wordt er wel bij gesleurd.
Hoe komt het dat iedereen zo'n sterke mening heeft over de Efteling? Ze hoeven nog geen scheet te laten of er is al een bericht ergens over verschenen. Elke 'misstap' wordt ontzettend hard bestraft met felle woorden. En iedereen met een abonnement lijkt wel een stuk eigenaar te zijn, die bepaalt hoe het eigenlijk wel had moeten zijn. Alles wat de Efteling doet wordt bekeken onder een mega-groot vergrootglas. Maar hoe dan ook, zoals de Efteling het heeft aangepakt, is voor de abo-houder verkeerd. Juist bij de Efteling lijken de beste stuurlui telkens aan wal te staan.
Wat is het in de Efteling dat er voor zorgt dat juist over dit park de reacties over/richting de Efteling zo fel zijn? Is het omdat iedereen het park zo een warm hart toedraagt? Of is het park gewoon echt slecht bezig en is alle commentaar gewoon keihard terecht?