broodje123 Minder waarde, die extra uren krijg je er gratis bij. Het is aardig dat de Efteling dit deed, maar het hoeft niet. Uit mijn oogpunt betaal je voor standaardopeningstijden 10-18 en voor de rest als het wat langer is dat mooi meegenomen. En je kan heerlijk wandelen in Efteling Resort, een hapje eten, of zwemmen. Er is dus genoeg te doen, en de targetgroup van Efteling Resorts lijkt me toch echt familie's, en die hoeven niet echt lang na 6 het park mee rin.
Wat een onzin, De Efteling heeft gecommuniceerd dat het park elke dag tot 22.00 open zou zijn,
Je krijgt dus juist een fors aantal minder uur toegang in tegenstelling wat tijdens je boeking is beloofd.
Sterker nog, het is pas zeer recent dat op de boekingswebsite de toevoeging is gekomen "Allemaal inclusief onbeperkt toegang tot de Efteling (exclusief avondopenstelling in juli en augustus)."
Het exclusief avondopenstellingen stond er niet eens in.
Grijze-muis Gezien hoe het nu gebracht wordt, is juist het zorgen dat er nog geld binnenkomt de primaire reden om minder gastvriendelijk te zijn.
Naja, eigenlijk is het gek, want de avond openstelling is primair voor abonnementhouders, en daarnaast worden er losse tickets verkocht als extra.
Mijn verwachting zou juist zijn dat overdag de capaciteit dus ook niet evenredig verdeeld zou zijn, maar abbo houders juist in verhouding minder dag-sloten krijgen waarbij ze hopen dat die het accepteren om meer in de avonden te komen als het vol is (of meer door de weeks wanneer het toch rustiger is) en op die manier nog een beetje aantallen op een dag te draaien.
Grijze-muis Zojuist nog eens de algemene voorwaarden doorgelezen, maar daar wordt nergens een vermelding naar de tickets gemaakt. Juridisch zal het dan wel redelijk zijn dichtgetimmerd (de tickets zullen wel los staan van je verblijf en zullen wel een aparte waarde vertegenwoordigen).
Uit interesse door alle gedoe sowieso eens in de algemene voorwaarden van de Efteling gedoken, en het is heel bijzonder dat er geen enkele bepaling of iets over de toegang tot de parken is opgenomen in de verblijfs voorwaarden.
Ook in het parkregelement of ticket voorwaarden staat helemaal niets vermeld met betrekking tot de algemene openingstijden en hoe de Efteling deze mag wijzigen.
De enige vermelding over "reguliere" openingstijden staat in de Abonnementsvoorwaarden, maar die zijn duidelijk niet van toepassing op bosrijk gasten.
en sterker nog, die zeggen eigenlijk alleen dat je abbo geldig is alleen TIJDENS de reguliere openingstijden (evenals je parkeer abonnement)
De Efteling beriep zich in het BD op het feit dat "de toegang voor reguliere openingstijden" bij bosrijk inclusief was, en "dat de Efteling die mag aanpassen naar hoe ze willen" en dat mensen daarom niet moeten zeuren, maar dat is echt nergens vermeld.
Maar als je bekijkt dat, tijdens boekingen de openingstijden tot 22.00 genoemd zijn en de Efteling dit als "onbeperkte toegang" verkocht.
En als je ver algemene voorwaarden bekijkt waar eigenlijk niets over de door hun genoemde zaken vermeld staat, en juist de enige dingen die benoemd staan de abbo houders zouden uitsluiten
Lijkt het mij onvermijdelijk dat de Efteling minimaal boekingen kosteloos laat annuleren (ik weet eigenlijk niet of ze dit al toestaan), of dat ze bepaalde compensatie geven, want het rammelt aan alle kanten wat ze de vroege boekers mededelen.
Terwijl ik denk dat je met wat creatieve oplossingen en goede communicatie echt wel dit beter had kunnen aanpakken.
Er is maar een zeer kleine groep die echt het verblijf boekt om van heel vroeg tot echt savonds laat alle dagen het park in te gaan, de meeste gezinnen hebben toch kinderen of willen ook buiten een paar dagen park knallen wat rust nemen, geef de verblijfsgasten 1 avond toegang tijdens de speciale opening, kijk of je iets extra's op het park kan doen en leg netjes uit (ipv in de krant zeggen dat mensen altijd wel klagen) waarom dit nodig is (door de beperkte capaciteit natuurlijk) en je als park probeert iedereen tevreden te stellen.
Dan had je eens echt die 9+ mentaliteit laten zien als park waar je altijd zo van overloopt, ipv de huidige 5,5 die ze scoren.