Marvin Ik was er om 18.20u op de parking, en juist geen opstopping ervaren. 18.35u binnen (inclusief lopen vanaf K) en gewacht op het plein van het theater (Zaterdag mocht je blijkbaar ook wachten op de vlonder van Aquanura en het plein van Fata Morgana), en om 18.50u ging het hek al open, voor 19u zat ik al in het tweede ritje van de avond in Max & Moritz. Het park ging natuurlijk open om 19u, dus niet gek dat de meeste om 18.55u aankwamen en toen de grootste rij was.
Zaterdag had ik helaas pas het tijdvak vanaf 19.15u. Om 19u aangekomen, parkeren op de hoofdparkeerplaats, met een rij voor de entree die stond tot de voetgangerstunnel naar de bussen. Alsnog konden wij vlot naar binnen, precies om 19.15u konden wij onze reservering scannen.
Het verhaal van die gastenservice is niet normaal. Wellicht een nieuwe medewerker? Die zijn vaak wat strakker en staren zich nog dood op de exacte regels. En daarvoor zijn deze testavonden natuurlijk ook, als klaarstoming voor de zomermaanden.
Zeer jammer dat mensen loopholes proberen te vinden in het systeem. Het is ook helemaal niet nodig, want er is echt volop beschikbaarheid in tickets voor abonnementhouders. Vanmorgen keek ik, en ik kan letterlijk nog alle dagen reserveren, vaak met ruime keuze in tijdslots. (Alleen voor vandaag was het nog maar mogelijk vanaf 15u pas, en 20 juni zit redelijk vol ivm de opening van Max en Moritz)
Het waren trouwens twee aparte incidenten welke looopings in 1 artikel heeft geplaatst. Vier mensen die binnen kwamen met een 'reservering voor al gekochte tickets'. Die hebben een gaatje in het reserveringssysteem gevonden. (Niet gek dat er fouten in sluipen gezien de snelheid waarmee alle ICT is opgezet) Niet handig van de Efteling, niet netjes tegenover andere gasten van het park. Hun abonnementen zijn ingenomen, maandag weten ze voor hoe lang. Geen politie, geen boete gekregen.
En twee mensen (een stel) probeerde binnen te komen met een vervalste reservering. Hierbij is wel de politie ingeschakeld, zijn ze meegenomen door de politie, en zijn er boetes uitgedeeld. En is er al een parkverbod uitgevaardigd.
_Alle info komt uit meerdere bronnen. Looopings, social media en meerdere mensen die ik op het park sprak gisterenavond.