In mijn herinnering is bij een rondleiding in Slagharen ook ooit gezegd dat ze een rapid willen bouwen naast de achtbaan. Met de verhouding op de tekening zou dat dan ook prima kunnen. Het Orkanen-model lijkt me een prima keuze voor het park en zoals deze nu door Niek geplaatst is, kom je op weg naar de ingang langs de overbanked turn. Visueel gezien een uitstekende keuze. Bij een rondleiding bij Vekoma werd ooit gezegd dat een custom layout meestal minimaal 200.000 Euro extra kost voor een park. Lijkt me echt zonde van het geld voor een park als Slagharen als het standaard model al zo mooi zou passen.

Guy 200.000,- Euro is natuurlijk het minimale bedrag, maar ik had verwacht dat het verschil veel groter zou zijn. Zal ook wel van de wensen van een park afhangen natuurlijk.

Niek Ik heb een en ander eens even samengevoegd op de juiste schaal.

Dit geeft echt een heel mooi beeld, ik had niet verwacht dat daar nog zo veel ruimte zou zijn.
    Als ze deze lay-out zouden gebruiken, zou andersom ook een optie zijn, kan de vijver iets groter en kan daar bijvoorbeeld nog zo`n jetski in zoals @Daffie al voorstelde.

Guy In de eerder genoemde podcast werd door Wouter gemeld dat die rapid misschien toch iets meer een persoonlijke wens is dan een serieuze optie. Met de Log Flume, Twist 'n Splash en de Wild West Adventure hebben ze in principe water rides genoeg meende hij 🙂

Maar inderdaad met een Orkanen kloon op die plek blijft er nog meer dan genoeg ruimte over om dat gebied in de toekomst nog verder te vullen met toffe rides. Laat maar komen hoor!

Marvin de bootjesglijbaan hoort sinds dit seizoen ook weer bij het attractiepark; dus die komt er ook nog bij.

Ik hoop echt op een paar originele attracties (en de Traumboot terug natuurlijk 🙂 )

2 jaar later

Bijna 2 jaar geleden begon dit topic naar aanleiding van een enquête en nu blazen we het nieuw leven in.. Wederom met een enquête!

Slagharen ging in deze vragenlijst namelijk verder door met de vraagstelling over een hangende achtbaan. Ditmaal werden er 3 keuzes voorgeschoteld waarbij je steeds kunt aangeven of de achtbaan bij jou in de smaak valt, of je hierdoor vaker naar het park zou gaan komen en wat je de leukste onderdelen van de voorgestelde achtbaan vind. Uiteindelijk komt ook de vraag welke van de 3 voorgestelde ontwerpen je voorkeur heeft.

Optie 1 is een Vekoma Family Suspended die wordt gelanceerd vanuit het station om daarna met een bandenlift naar de finale gebracht te worden:

Optie 2 is een Premier Suspended Boomerang die je eerst vooruit optakelt om de rit achteruit te beleven en als toetje mag je de baan daarna ook nog eens vooruit doen:

Optie 3 is een Gerstlauer model met een verticale lifthill die qua elementen het grootst en spectaculairst lijkt te ogen:

Ik kon het zelf niet laten om op optie 3 te stemmen omdat het er het spectaculairste uit ziet maar achteraf gezien vind ik optie 2 misschien stiekem toch interessanter.. In ieder geval is het goed nieuws dat dit idee nog steeds leeft en zo te zien erg concrete vormen aan begint te nemen!

Marvin
        Baan 3 is het meest indrukwekkend, al is zo'n verticale lift niks vind ik, al is de track wel het spectaculairst met grote dalen en betere snelheid wat de attractie populairder zal maken. Qua beugels vind ik de Vekoma het beste, ook een leuke layout. Ik ben het minst van fan de boomerang versie.

Keuze: 1 of 3, in ieder geval niet 2 voor mij.

Dat we een achtbaan van dit type krijgen lijkt me wel duidelijk nu ze er zelfs 3 voorleggen.

Ik ben erg gecharmeerd van optie 2. Niet te heftig, niet te spectaculair. Maar qua baan exact wat een relatief kleine achtbaan kan zijn. 🙂

Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor briefing deze bedrijven hebben gekregen dat ze alle drie met een compleet andere stijl van attractie komen.

Hjalmar Gokje: een compacte hangende achtbaan voor de gehele famille met een uniek element (launch, boomerang, verticale lifthill) voor een middelmatig budget.

3 vind ik het leukste, 2 heb ik niks mee en 1 mag gewoon van mij dan net zoiets worden s Max en Moritz maar dan zonder lift.

Ik vind 3 er het leukst uit zien. Ik heb niks met boomerang coasters, dus 2 valt sowieso af.
          Ik had eigenlijk graag een suspended zoals Vampire in Chessington gezien. Waarbij je stoeltje in de bocht ook echt naar buiten “vliegt” zeg maar. Geen idee hoe zo’n baan heet, maar die zijn er echt te weinig vind ik 😁 Of 1 zoals Ninja in six flags magic mountain. Waarbij je in een bakje onder de baan zit ipv in een gewoon stoeltje.

Hier ook voorkeur voor 3, jammer dat Vekoma niet net iets meer pit in de baan heeft zitten. Een Shuttle zit ik niet op te wachten dus die valt sowieso af.

voorkeur voor 3, 2 vind ik de minste van deze 3.

Wat ik mis zijn de statistieken, vanaf welke lengte mag je waar in.. in Slagharen is maar 1 achtbaan voor de kleintjes en daaarna komt GoldRush. Ik gok dat 1 de laagste toegankelijkheid heeft en zou alleen daarom al op 1 stemmen.

ThunderLoop Ik denk eigenlijk dat de tweede de laagste toegankelijkheid heeft.

De derde heeft denk ik de hoogste lengteeis, maar die komt niet boven Gold Rush uit, en ik zou ook voor deze stemmen, mooie tussenstap tussen de twee huidige banen. Nu alleen een echte kiddiecoaster en dan is de collectie compleet.

Nummer 3 ziet er veruit t spectaculairst uit. 1 vind ik echt saai (vooral t eerste stuk). 2 is leuk en krijg je t meest achtbaan voor je geld. Ik hoop op nummer 3.

Ik zou graag op 3 stemmen, maar de beugels staan me tegen. Ik vind het erg jammer dat in deze tijd, waarin de heftigste banen heupbeugels krijgen, er nog steeds familycoasters worden gemaakt met harnassen.

BasD Kan zijn dat het alleen voor de render is,
              Lipovitan Rocket☆Luna, de tot nu toe enige Gerstlauer family invert, heeft namelijk gewoon heupbeugels.