Het park ziet er netjes uit, maar waarom beperkt slagharen zich met zo'n over gebruikt Amerikaans western thema, en kijken ze niet wat meer naar wat leeft binnen de eigen streek? Door een bijzonder landelijk thema te kiezen, val je meer op, en er meer over gesproken, en meer publiciteit. Zoals de efteling.

Ik ben trouwens nieuw in de online pretpark wereld

Bij Slagharen denken mensen (en ook ik) over het algemeen toch wel aan de pony's, paarden en ook het wilden westen en indianen. Maar ze hebben natuurlijk ook nog het Nautilus thema, en Mexico in Aqua Mexicana.

Frode maar waarom beperkt slagharen zich met zo'n over gebruikt Amerikaans western thema

Ik denk dat het stamt uit de begintijd van het park, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik moet wel zeggen dat Slagharen de laatste keer dat ik er was, in 2016, zijn aankleding opzich wel prima op orde heeft wat betreft het Western thema. Ik denk dat het meer aantrekkingskracht heeft dan wanneer je een lokale (eigen) regio zou gebruiken. Als voorbeeld neem ik even Hansapark, dat de Hansasteden als thema gebruikt, maar dat vind ik een grotere ratjetoe van stijlen dan Slagharen heeft.

• Daffie heeft hierop gereageerd.

Slagharen heeft idd wel meerdere themagebieden. Maar ik vind totaal geen probleem.
      De basis van het park is een western thema en zoals @Simon dat zegt daar kennen de mensen het park van. Dit zou ik dan ook niet snel veranderen. Ik vind juist het nautilus thema erg uit de toon vallen bij de rest van het park.

• Daffie heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Ik vind juist het nautilus thema erg uit de toon vallen bij de rest van het park.

Ik vermoed dat dit gekozen is omdat ze een aantal attracties hadden welke lastig in het western-thema aan te passen was. Of dat een goede keuze is, weet ik niet. ben het wel met je eens dat het een beetje uit de toon valt.
        Aan de ander kant geeft dat ook wat variatie.

Michael Ik denk dat het stamt uit de begintijd van het park, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

In de begintijd begon het met een verzameling speeltuin en kermisattracties, zonder al te veel thematisatie. Eind jaren 70/begin jaren 80 begon de eerste "theming". Aangezien ze al pony's en houten huisjes hadden is de associatie met het Wilde Westen gauw gemaakt.
        Ook kon de TD dat zelf makkelijk maken met hout.

Ook was in die jaren alles wat uit Amerika kwam cool en sprak erg tot de verbeelding. Dat zal er ook aan hebben bijgedragen. In de jaren 90 werd thematisatie belangrijker en kwamen er (beter) gethematiseerde restaurants en attracties. Al was het nog een ratjetoe aan stijlen en onderwerpen.

Eigenlijk is pas rond 2010 echt begonnen met het veranderen naar grotere themagebieden en dat is nu nog steeds bezig en wordt steeds verder verbeterd en wordt ook steeds belangrijker.

Frode Het park ziet er netjes uit, maar waarom beperkt slagharen zich met zo'n over gebruikt Amerikaans western thema

Aan het verhaal van Daffie valt weinig extra toe te voegen behalve dat ik het juist tof vind dat Slagharen bij z'n roots blijft en het Wilde Westen thema blijft uitbreiden. Van mij mogen ze dat mislukte Jules Verne Adventure Land, dat we cadeau kregen van die mevrouw dit niet bepaald het beste met het park voor had, ook weer terug ombouwen naar het Wilde Westen.

ze moeten ook niet van hun roots af gaan. Het park ziet er goed geordend uit. Het lijkt alleen veel op elkaar. Zelf heb ik niet veel met dat western thema. Ik zou het aanprijzen als ze het thema wat meer zouden oprekken met Nederlandse of Europese wortels, met de zelfde tijdsgeest als het western, en misschien gelieerd aan paarden. Moet toch kunnen?

Frode Er is bewust voor gekozen om geen paarden meer te hebben omdat dit niet strookt met de huidige stelling betreffende het “misbruiken” van paarden als entertainment. Daarbij zouden ze juist nu compleet moeten door blijven gaan op het huidige thema en Jules Verne lekker eruit schoppen. Mexico en het Western thema passen prima samen in een gebied.

3 maanden later

Ik luisterde vanmorgen naar de aflevering van de Looopings podcast waarin Wouter Dekkers te gast was. Daarin werd deze enquête ook aangehaald en op zich gaf Wouter Dekkers aan dat er sowieso nog niks besteld is maar gaf wel duidelijk aan dat deze achtbaan een serieuze optie is. Zo zou deze attractie moeten gaan komen achter het reuzenrad waar de oude huisjes zijn verwijderd en ook zijn er al geluidsonderzoeken voor uitgevoerd. Daarnaast noemde Wessel het een Vekoma Family Coaster en daar werd niet ontkennend op gereageerd.

Ondanks dat ik hoopte op een Suspended Thrill Coaster zou ik de keus voor een familie variant goed begrijpen met Gold Rush als laatste grote toevoeging aan het park.

Side-note: slecht nieuws voor wie nog hoopt op een terugkeer van de Droom Boot, de deur werd niet helemaal dicht gegooid maar Wouter Dekkers verwacht niet dat deze attractie nog een toekomst heeft in het park 🙁

Marvin Van Traumboot is absoluut erg jammer. Vond het een leuke attractie altijd om te doen.

Voor achter het reuzenrad, misschien is het wel te groots gedroomd van mij hoor, maar Vekoma heeft de Suspended Thrill coaster nu 2x verkocht (zo ver ik weet) en beide in combinatie met een Family Boomerang (Tripsdrill & Tayto Park). Dat zou toch op zich ook niet misstaan in Slagharen

scagen Is zeker een goed idee maar denk dat het nog te veel is voor Slagharen qua kosten. En wat hierboven ook al werd genoemd is Gold Rush ook al vrij heftig voor de meeste bezoekers. Een baan die goed past tussen Gold Rush en de Vekoma Junior zou een goede optie zijn. Ik zou een baan zoals Orkanen een goede toevoeging vinden!

Ik denk ook dat een Orkanen of Kvasten kloon het meest haalbare is voor Slagharen. Is ook redelijk goedkoop omdat deze modellen beide al een aantal keer verkocht zijn.

Guy En dan gaat mijn voorkeur uit voor een Orkanen, ik vind die toch net wat krachtiger dan Kvastsen.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Taronco En dan gaat mijn voorkeur uit voor een Orkanen, ik vind die toch net wat krachtiger dan Kvastsen.

Eens. Maar de keerzijde: Kvasten is bedacht om mooi boven een voetgangersgebied te plaatsen.

Niek dan maak je een custom layout met inspiratie van beide andere banen.
                      Want die drop onder water van Orkanen is ook vet.

Het is natuurlijk allemaal speculatie maar als deze baan er komt en het word geen custom baan dan hoop ik ook meer op een Orkanen dan een Kvasten kloon. Kvasten kan dan wel gemaakt zijn om mooi over een looppad te kunnen word gebouwd maar het gebied waar deze achtbaan nu gepland is heeft nog geen looppad maar alleen bos. En dan kun je vast ook een heel mooi looppad om een Orkanen kopie bouwen (en hopelijk veel bomen laten staan om doorheen te razen).

Marvin Zo zou deze attractie moeten gaan komen achter het reuzenrad waar de oude huisjes zijn verwijderd en ook zijn er al geluidsonderzoeken voor uitgevoerd. Daarnaast noemde Wessel het een Vekoma Family Coaster en daar werd niet ontkennend op gereageerd.

Dat gebied is overigens vrij fors, dus daar zal ongetwijfeld niet het hele gebied voor worden ingezet, lijkt me. Daar past namelijk makkelijk drie keer een looping star of een Goldrush in.

Ik heb een en ander eens even samengevoegd op de juiste schaal. Als ik de baan zo draai dat ie met het spectaculaire zichtpunt (die overbank na de first drop) bij het ingangspad ligt, hou je nog meer dan de helft van het gebied over. Goeie optie wel voor slagharen om zo'n baan neer te gaan zetten (nu nog even wat meer concreter nieuws afwachten vanuit het park zelf).

Niek idd, dat lijkt mij ook een zeer goede ligging voor deze baan. Liefst wel met die vijver erbij.
                        Maar wat zou je dan kunnen doen met de rest van dit gebied? Een leuke darkride, een rapid........????

Een goede (interactieve) darkride missen ze nog wel. Hoge herhalingswaarde, geschikt voor slecht weer en prima in thema te maken.

Rapid lijkt me duur, neemt een hoop ruimte in en totaal niet onderscheidend. Dan liever 2x jetski's of iets nieuws.

Maar door Corona hoeven we voor 2022 niets te verwachten vrees ik.