Bijna 2 jaar geleden begon dit topic naar aanleiding van een enquête en nu blazen we het nieuw leven in.. Wederom met een enquête!

Slagharen ging in deze vragenlijst namelijk verder door met de vraagstelling over een hangende achtbaan. Ditmaal werden er 3 keuzes voorgeschoteld waarbij je steeds kunt aangeven of de achtbaan bij jou in de smaak valt, of je hierdoor vaker naar het park zou gaan komen en wat je de leukste onderdelen van de voorgestelde achtbaan vind. Uiteindelijk komt ook de vraag welke van de 3 voorgestelde ontwerpen je voorkeur heeft.

Optie 1 is een Vekoma Family Suspended die wordt gelanceerd vanuit het station om daarna met een bandenlift naar de finale gebracht te worden:

Optie 2 is een Premier Suspended Boomerang die je eerst vooruit optakelt om de rit achteruit te beleven en als toetje mag je de baan daarna ook nog eens vooruit doen:

Optie 3 is een Gerstlauer model met een verticale lifthill die qua elementen het grootst en spectaculairst lijkt te ogen:

Ik kon het zelf niet laten om op optie 3 te stemmen omdat het er het spectaculairste uit ziet maar achteraf gezien vind ik optie 2 misschien stiekem toch interessanter.. In ieder geval is het goed nieuws dat dit idee nog steeds leeft en zo te zien erg concrete vormen aan begint te nemen!

Marvin
    Baan 3 is het meest indrukwekkend, al is zo'n verticale lift niks vind ik, al is de track wel het spectaculairst met grote dalen en betere snelheid wat de attractie populairder zal maken. Qua beugels vind ik de Vekoma het beste, ook een leuke layout. Ik ben het minst van fan de boomerang versie.

Keuze: 1 of 3, in ieder geval niet 2 voor mij.

Dat we een achtbaan van dit type krijgen lijkt me wel duidelijk nu ze er zelfs 3 voorleggen.

Ik ben erg gecharmeerd van optie 2. Niet te heftig, niet te spectaculair. Maar qua baan exact wat een relatief kleine achtbaan kan zijn. 🙂

Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor briefing deze bedrijven hebben gekregen dat ze alle drie met een compleet andere stijl van attractie komen.

Hjalmar Gokje: een compacte hangende achtbaan voor de gehele famille met een uniek element (launch, boomerang, verticale lifthill) voor een middelmatig budget.

3 vind ik het leukste, 2 heb ik niks mee en 1 mag gewoon van mij dan net zoiets worden s Max en Moritz maar dan zonder lift.

Ik vind 3 er het leukst uit zien. Ik heb niks met boomerang coasters, dus 2 valt sowieso af.
      Ik had eigenlijk graag een suspended zoals Vampire in Chessington gezien. Waarbij je stoeltje in de bocht ook echt naar buiten “vliegt” zeg maar. Geen idee hoe zo’n baan heet, maar die zijn er echt te weinig vind ik 😁 Of 1 zoals Ninja in six flags magic mountain. Waarbij je in een bakje onder de baan zit ipv in een gewoon stoeltje.

Hier ook voorkeur voor 3, jammer dat Vekoma niet net iets meer pit in de baan heeft zitten. Een Shuttle zit ik niet op te wachten dus die valt sowieso af.

voorkeur voor 3, 2 vind ik de minste van deze 3.

Wat ik mis zijn de statistieken, vanaf welke lengte mag je waar in.. in Slagharen is maar 1 achtbaan voor de kleintjes en daaarna komt GoldRush. Ik gok dat 1 de laagste toegankelijkheid heeft en zou alleen daarom al op 1 stemmen.

ThunderLoop Ik denk eigenlijk dat de tweede de laagste toegankelijkheid heeft.

De derde heeft denk ik de hoogste lengteeis, maar die komt niet boven Gold Rush uit, en ik zou ook voor deze stemmen, mooie tussenstap tussen de twee huidige banen. Nu alleen een echte kiddiecoaster en dan is de collectie compleet.

Nummer 3 ziet er veruit t spectaculairst uit. 1 vind ik echt saai (vooral t eerste stuk). 2 is leuk en krijg je t meest achtbaan voor je geld. Ik hoop op nummer 3.

Ik zou graag op 3 stemmen, maar de beugels staan me tegen. Ik vind het erg jammer dat in deze tijd, waarin de heftigste banen heupbeugels krijgen, er nog steeds familycoasters worden gemaakt met harnassen.

BasD Kan zijn dat het alleen voor de render is,
          Lipovitan Rocket☆Luna, de tot nu toe enige Gerstlauer family invert, heeft namelijk gewoon heupbeugels.

1,
          naast de oude mijntrein heeft het park simpelweg niks tot 130cm (Goldrush) waarbij je je moet afvragen in hoeverre iemand van 130 echt comfortabel zit in Goldrush (ik kijk even naar mijn dochter die vorig jaar voor het eerst met 132 in Goldrush zat). Haar hoofd zat zowat op de beugel...

Maar goed, ik vertrouw eerder een bewezen Vekoma voor een nieuwere nextgen Suspended coaster dan (rammelende) Gerstlauer. Idealiter zou ik een combi willen zien van een STC en een Family Boomerang zoals in Tripsdill maar dit zal wel nooit gebeuren.

Zowel op capaciteit en comfort zou ik voor 1 gaan. Spannend genoeg voor kinderen vanaf 1m10 lijkt me.

ThunderLoop Wat ik mis zijn de statistieken, vanaf welke lengte mag je waar in..

In de enquête werd gevraagd of binnen je gezelschap kinderen zijn kleiner dan 1,05m dus ik denk dat het de bedoeling is dat kinderen vanaf 1,05m onder begeleiding mee mogen.

Marvin In de enquête werd gevraagd of binnen je gezelschap kinderen zijn kleiner dan 1,05m dus ik denk dat het de bedoeling is dat kinderen vanaf 1,05m onder begeleiding mee mogen.

Kinderen vanaf 1,05m onder begeleiding?
            Dat zou dan een mooie tussen coaster worden, want bij Minetrain mogen kinderen vanaf 90cm al mee onder begeleiding. En bij Gold Rush mag je vanaf 1,30m mee.
            En ook qua "heftigheid' (is dat een woord eigenlijk?) mag deze nieuwe coaster dan ook wel mooi tussen minetrain en gold rush in komen. Dus dan valt die Vekoma voor mij al af, net als die boomerang variant.
            Die Vekoma zit voor mijn gevoel gewoon te dicht op de al aanwezige minetrain qua verwachtte stats, behalve dat het dan een suspended coaster is. Die launch voegt nauwelijks iets toe als ik dat filmpje zo zie.
            En als ze dan zo'n boomerang willen plaatsen, dan hadden ze dat beter aan Vekoma kunnen vragen. Die kunnen daar ook wel een suspended versie van leveren.

Marvin Gezien de concepten vind ik de Gerstlauer absoluut het leukste concept, maar omdat het een prototype betreft ben ik benieuwd hoe lang hij vloeiend zal blijven. Zeker omdat Gerstlauer nog nooit een hangende achtbaan heeft geproduceerd en met een verticale lift heb ik er zo mijn twijfels bij.

De meest veilige optie vanuit operationeel uitgangspunt lijkt me toch de Vekoma, maar dit concept is dan wel aan de saaie kant.