The_Bullgod Ik vind juist het nautilus thema erg uit de toon vallen bij de rest van het park.
Ik vermoed dat dit gekozen is omdat ze een aantal attracties hadden welke lastig in het western-thema aan te passen was. Of dat een goede keuze is, weet ik niet. ben het wel met je eens dat het een beetje uit de toon valt.
Aan de ander kant geeft dat ook wat variatie.
Michael Ik denk dat het stamt uit de begintijd van het park, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
In de begintijd begon het met een verzameling speeltuin en kermisattracties, zonder al te veel thematisatie. Eind jaren 70/begin jaren 80 begon de eerste "theming". Aangezien ze al pony's en houten huisjes hadden is de associatie met het Wilde Westen gauw gemaakt.
Ook kon de TD dat zelf makkelijk maken met hout.
Ook was in die jaren alles wat uit Amerika kwam cool en sprak erg tot de verbeelding. Dat zal er ook aan hebben bijgedragen. In de jaren 90 werd thematisatie belangrijker en kwamen er (beter) gethematiseerde restaurants en attracties. Al was het nog een ratjetoe aan stijlen en onderwerpen.
Eigenlijk is pas rond 2010 echt begonnen met het veranderen naar grotere themagebieden en dat is nu nog steeds bezig en wordt steeds verder verbeterd en wordt ook steeds belangrijker.