The_Bullgod
Dat verwacht ik wel.

Verder denk ik dat deze invert van dezelfde bouwer zal zijn als die in Tusenfryd, omdat het bij dezelfde groep hoort. Dit wordt wsl een Vekoma, maar het was nog niet helemaal bevestigd.

Intamin maakt tegenwoordig ook inverted family coasters, maar gezien de populariteit van Vekoma's suspended family coasters, verwacht ik inderdaad dat er zo'n model gaat komen.

Een Suspended Thrill Coaster van Vekoma is denk ik net een stapje te ver voor Slagharen, tenzij ze zich volgend jaar weer eens stevig op de kaart willen zetten. Ik vermoed echter niet dat dat gaat gebeuren.

@elmarwouters een Mack powered inverted zie ik niet echt gebeuren, te veel geld voor te weinig aantrekkingskracht denk ik. Dat is meer een type coaster voor parken die al genoeg 'regulier' achtbaanaanbod hebben.

Niek True, nou is Arthur ook een hele investering geweest. Dus ik denk dat Vekoma de kandidaat wordt.

Julio Dit wordt wsl een Vekoma, maar het was nog niet helemaal bevestigd

Ik verwacht zelfs dat die baan in Tusenfryd een Gerstlauer wordt. Laten we hopen dat de baan in Slagharen inderdaad uit Vlodrop komt.

Als het een Vekoma Family coaster word dan hopelijk toch wel 1 als Orkanen in Farûp summerland. En niet zoon lay-out als Jimmy neutron of dergelijke, even een familie baan met beetje pit

Het kan mogelijk gaan om een prototype van Gerstlauer, in een interview zei Dave Storm namelijk:

“We willen iets bijzonders doen en op de IAAPA worden naast standaardattracties ook heel veel unieke mogelijkheden getoond. Met de mensen van Gerstlauer – ook bouwer van onze Gold Rush – hebben we fijne gesprekken gevoerd. Ook met medewerkers van Sally Dark Rides. De mensen van dat Amerikaanse bedrijf vertelden zo bevlogen over hun werk dat het leek alsof we al in een darkride zaten.”

Bron: https://www.parkplanet.nl/archief/118-interview/2615-slagharen-attractiepark-pretpark-vakantiepark-directeur-dave-storm

QDude24 Het kan mogelijk gaan om een prototype van Gerstlauer, in een interview zei Dave Storm namelijk:

Gerstlauer heeft echter nog geen Inverted types, maar Slagharen is wel eerder een park die voor een Gerstlauer oplossing gaat. Neem aan dat Slagharen niet het budget van Walibi/Efteling heeft, dus een grotere achtbaan (zoals Intamin, B&M etc.) zal het wel niet worden. Dan is Gerstlauer een heel reële optie, echter heb ik nog geen inversie types van hun gezien.

Ik hoop het toch ergens niet. Juist gezien je bewezen spelers op deze markt hebt, zoals vekoma, die Leuke Family Suspended Coasters bouwen.

Maarja, wie weet, Wie weet verrast Gerstlauer ons wel wel en komen ze met inverted types die net zo leuk zijn als hun Bob en Infinity coasters

Michael Qua verhaallijn ben ik wel gecharmeerd van het smokkelconcept.

Ik ook! Het idee van rakelings met je voeten over hekken en gebouwen om te ontkomen met je clandestiene goederen vind ik wel echt ontzettend leuk. Die tweede is ook prima, maar een houtzagerij moeten ze lekker bij de log flume laten. Ik ben sowieso ook super enthousiast over het algemene idee hier dat Slagharen zo'n soort baan gaat neerzetten. Dat is toch weer een mooie uitbreiding daar.

scagen Juist gezien je bewezen spelers op deze markt hebt

Als het goed wordt gedaan, kan je juist door het kiezen van een nieuw attractietype extra bezoekers trekken. Als iedereen voor bewezen types van bewezen fabrikanten had gekozen, bestond innovatie niet.

Quefox_ Als iedereen voor bewezen types van bewezen fabrikanten had gekozen, bestond innovatie niet.

Ben ik zeker met je eens, niks tegen in te brengen.

Quefox_ Als het goed wordt gedaan, kan je juist door het kiezen van een nieuw attractietype extra bezoekers trekken.

De term "Nieuw attractie type" is naar mijn idee wel discutabel in hoe verre het een meer waarde is voor de bezoekers. Als iets duidelijk iets is wat ze nog nooit hebben gezien dan zal zelfs Truus uit Delft daar enthousiast over worden en over praten. Echter een hangende (familie) achtbaan, dat is niet zo heel nieuw voor Truus. Die heeft wel eens dreamcatcher gezien in Bobbejaanland of Condor in Walibi en die rekent het daar gewoon onder.
              Dat het een geheel nieuw type attractie voor de fabrikant is, dat is leuk voor de fans, maar niet voor Truus. 'If it quack's like a duck, and it looks like a duck' Dan is het voor Truus gewoon 'A Duck'. 😆

• Njit vindt dit leuk.

Ben benieuwd. Zeker een goede aanwinst voor Slagharen mocht deze gebouwd worden in de nabije toekomst. Ben het ook eens met het verhaal voor The Ghost Town. Past beter erbij dan de andere 2. Ik ben wel benieuwd naar een eerste generatie Inverted Family Coaster van Gerstlauer. Al hoop ik alleen dat deze soepel blijft over de jaren. Niet als een echte ''Gerstlauer'' gaat worden.

Slagharen is wel toe aan een uitbreiding en 3e achtbaan.

Spiegelbeeld idd dat vind ik zelf ook een mooi detail.
              Go North - houtzagerij, past dan juist erg goed bij een rapid vind ik zelf

Interessant dat vanuit Slagharen eerder al gezegd is goede gesprekken gehad te hebben met de mensen van Gerstlauer. Hoewel Gerstlauer op dit moment nog steeds een beetje een "budget" merk is werken ze in mijn ogen momenteel wel erg hard om van dat imago af te komen. De recente achtbanen die ze leverden bevielen mij in ieder geval erg goed. En hoewel ik hoop op een Vekoma Suspended Thrill Coaster (maar een Family verwacht) zou ik zeker niet direct negatief tegenover een Gerstlauer prototype staan. Misschien ben ik er eigenlijk juist wel benieuwd naar wat zij ervan zouden maken...