Attractiepark Slagharen heeft vanmorgen een enquête uitgestuurd waarin word gevraagd naar meningen over de invulling van een nieuw te ontwikkelen themagebied. In alle themagebieden gaat het om een gebied met daarin een hangende achtbaan geïntegreerd. De volgende themagebieden/verhaallijnen werden hierin voorgesteld:
Border Town - Smokkel achtbaan
In deze hangende familieachtbaan ben je lid van de Red Bandits. Jij moet hen helpen om goederen over de grens tussen de twee gebieden te smokkelen. Maar in deze achtervolging zitten de sheriffs je op de hielen, dus haast is geboden! Bungelend onder de baan raas je over het wilde westen totdat de grens in zicht komt. Als je deze grens weet te passeren door middel van een tunnel ben je eindelijk veilig. Je bent aan de Mexicaanse kant. Hier kun je het huis van de Red Bandits ontdekken, dat op de grens is gebouwd. Door dit huis heen kom je veilig terug aan de Amerikaanse kant van de grens.
The Ghost Town - Ontsnap uit de gevangenis achtbaan
Deze achtbaan vertelt het verhaal van hoe de Red Bandits uit hun gevangeniscel zijn ontsnapt. Het is een hangende familieachtbaan die je inloopt door een geheime gang achter de cellen van de gevangenis. Dit is waar de Red Bandits opgesloten hebben gezeten. Ontsnap door in de achtbaan naar de wachttoren te klimmen en zie het gevangeniscomplex onder je bungelende voeten. Als je de top van de wachttoren bereikt, ontsnap je en raas je naar beneden. Door rakelings langs gebouwen en objecten te schieten probeer je uit de handen van de sheriffs te blijven. Gelukkig is aan het eind een safehouse van de Red Bandits waar je veilig kunt uitstappen. Het is je gelukt! Samen met de Red Bandits ben je succesvol ontsnapt uit de gevangenis.
Go north - Houtzagerij achtbaan
Jouw opdracht in deze houtzagerij achtbaan is om de boomstammen te vervoeren. Maar er is een probleem op deze ranch: veel dingen worden gestolen. Als je in het karretje van deze hangende familieachtbaan de boomstammen volgt, klim je met de boomstammenlift omhoog richting de boomtoppen. Hierna raas je tussen de bomen en rotspartijen in dit natuurgebied door naar beneden. Nadat je vlak langs een waterval schiet ga je een grot binnen waar je een groot geheim ontdekt: hier zitten de Red Bandits verscholen met alle gestolen spullen van de ranch. Wat een ontdekking! Als je vervolgens terugkeert naar de houtzagerij krijg je een helden onthaal: jij bent er in geslaagd om de gestolen spullen terug te halen en de Red Bandits te ontmaskeren!
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar "The Ghost Town - Ontsnap uit de gevangenis achtbaan". Dat verhaal klinkt wat mij betreft het gaafst en zou helemaal perfect zijn als er een los uitstap station is zodat je ook echt in een andere omgeving uit stapt dan waar je begonnen bent. De Houtzagerij lijkt mij het minst interessant, ik zie liever weer echt een stukje Western dorp bijgebouwd worden.
Dat het idee er is wil natuurlijk niet zeggen dat het er ook echt gaat komen. Maar toch, een hangende achtbaan voor Slagharen, laten we even door speculeren.. Zouden we dan eindelijk de eerste nieuwe generatie hangende achtbaan van Vekoma in Nederland gaan krijgen!? 🤩