Mooie cijfers @Michael alhoewel ik de cijfers met een korrel zout neem.
Want even misschien simpel gedacht, hoeveel ouderen van boven de 60 zien we demonstreren en de regels aan hun bejaarde laarsjes lappen??
Weinig tot geen.
Hoeveel relatief jongeren zien we de regels aan hun laars lappen, een groot deel als ik de beelden zie van bijvoorbeeld demonstraties of mensen in het OV of andere gelegenheden.
De actievere of werkende groep zorgt volgens mij gewoon (on)bewust voor een groot deel van het probleem door het aantal reisbewegingen of samenkomsten die niet wenselijk zijn.
Dan de zorgen van de avondklok in combinatie met de ramadan.
Tja dat is een uitdaging voor de islamitische gemeenschap, maar in theorie is overal wel een oplossing voor te vinden.
Zover ik het nu zou oplossen is gewoon ook die 1 persoon extra tijdens de viering van ramadan, dit kregen de vierders van kerst tenslotte ook.
Maak er dan meteen een logeermomentje van denk ik dan, dus voordat die avondklok in gaat zorg je ervoor dat je al op de plek bent waar je zijn wilt, je viert samen de ramadan en blijft vervolgens logeren, aangezien de meeste mensen voor zonsopgang ook weer uit bed gaan om een maaltijd tot zich te nemen komt dat qua tijd ook prima uit met de avondklok die dan afloopt in de nacht en kunnen mensen weer reizen naar hun huis of werk.
Probleem opgelost lijkt mij en de avondklok hoeft dan ook niet aangepast te worden.
Want als dat laatste gebeurd dan spreekt het kabinet zichzelf tegen en dan is de effectiviteit schijnbaar van die avondklok minder.
En verder mogen mensen zeker kritisch zijn op het beleid, maar hou je er gewoon aan vind ik, ook ik ben het niet eens met sommige regels, maar ook ik blijf netjes thuis, was mijn handen zoveel mogelijk als ik in aanraking ben geweest met de grote boze buitenwereld, draag een mondkapje als een volleerde ninja en ververs deze na elk gebruik en ik werk zoveel mogelijk thuis.
Het is ellendig maar ook weer geen rocketscience, en ik krijg het gevoel steeds meer dat als de radicale tegenstanders zich meer aan de regels hadden gehouden dat het qua besmettingen ook minder zou zijn als dat het nu is.
In ieder geval heb ik nu wel het gevoel dankzij de vaccins dat we echt bezig zijn aan de laatste loodjes, we zijn er nog niet, maar de eindsprint lijkt ingezet te gaan worden en ik hoop dat die vaccins er snel voor zorgen dat we deze zomer weer relatief veilig kont aan kont op het strand kunnen vertoeven bijvoorbeeld of een leuk reisje kunnen maken voor de afwisseling waar iedereen zo vurig naar verlangt.