ppc-anoniem-2 We kunnen toch niet gaan accepteren, met oplopende cijfers, dat vanwege de ramadan dat er een uitzonderingspositie is om toch familie op te mogen zoeken met grotere groepen om het vasten te breken
Hoe is dit anders dan een volle kerk op zondagochtend?
ppc-anoniem-2 We hebben een ministerraad met een besmetting op de werkplek, als dat bij een normaal bedrijf gebeurd of op school moet iedereen uit voorzorg thuis blijven maar voor ministers geld die regel niet.
Waar baseer je dat op? Heb je de uitleg gehoord? Tijdens de ministerraad is altijd voldoende afstand tot elkaar gehouden, met inachtneming van de maatregelen. Zo blijkt dat die maatregelen dus gewoon echt werken om besmettingen te voorkomen. Daarnaast worden ze allemaal getest binnen een bepaalde periode.
ppc-anoniem-2 Rutte is nog dagelijks op zijn werkplek aan de slag
Ook hij zal zoveel mogelijk thuiswerken, maar de aard van zijn werkzaamheden zijn niet altijd geschikt om via een conference call te overleggen. Als je te maken hebt met gevoeligheden die het hele land dienen dan moet je wel fysiek samen komen.
ppc-anoniem-2 ze schuiven na de avondklok nog regelmatig in een talkshow studio aan.
Ik weet het niet hoor, maar het was verkiezingstijd en het is volstrekt normaal dat ze dan toch besluiten aan te schuiven. Ik verwacht dat dit de komende periode weer flink zal afnemen en ze via video weer zullen inbellen als gast.
Als werken en talkshows bezoeken je hele sociale leven is dan benijdt ik die mensen sowieso niet. Waar is de nuance gebleven?
ppc-anoniem-2 terwijl ze dat van de gemiddelde Nederlander aardig aan het ruïneren zijn
De zelfredzaamheid van de Nederlander is al een tijdje stuk. Dat heeft verder weinig met de avondklok te maken hoor.
ppc-anoniem-2 maar zeg niet dat je snapt wat de impact is, want volgens mij snap je daar echt niks van
Rutte verloor vorig jaar mei zijn moeder tijdens de maatregelen. Als er een bestuurder in Nederland is die als geen ander weet wat de impact van maatregelen zijn op het familieleven dan is dat deze man wel. Daar komt bij dat ik oprecht niet begrijp waarom je zo boos bent op de politiek. Uiteindelijk zijn zij dag en nacht bezig om duizenden mensen te redden van de dood, van extreme benauwdheid en het ontzorgen van Nederland. We hebben in dit land maar 1 vijand en dat is dat virus. Maar in plaats van dat we allemaal proberen dat virus te bestrijden zijn we elkaar aan het bestrijden. Ik snap het echt niet.
En zoals beloofd, een positieve afsluiter:
Vaccinaties werken. Alle goedgekeurde vaccinaties zijn veilig en effectief. Vorige keer deelde ik een plaatje van besmettingen vs verpleeghuizen, maar om je nog meer te overtuigen, een plaatje van de besmettingen per leeftijdscategorie, in procenten:
Zoals je ziet is dat verschil 50% tussen de 50- en 90+ groep. Een enorme gamechanger dat vaccineren. De eindstreep van deze pandemie is in zicht. Maar deze pandemie is als een voetbalwedstrijd tegen de Duitsers. We moeten tot het einde scherp blijven want anders wint het virus. De terrassen hadden met Pasen open gekund, maar doordat we ons niet aan maatregelen houden is die ruimte simpelweg gestolen door die groep mensen. Hou je aan de maatregelen, hou afstand, was je handen, draag dat mondkapje en dring niet voor met vaccineren en we lopen collectief over die eindstreep. Maar we moeten dat wel samen doen.