Owja, het eeuwige wappie argument "Je moet niet zo bang zijn"
Ik ben niet bang, totaal niet want ik heb t al eens gehad, heb daarna prikken gehad, dus ik geloof niet dat mij iets ernstigs over komt totaal niet.
Maar er is meer in de wereld dan ikke, ikke, ikke.
Maar kom gerust eens met echter argumenten ipv zulke domme dooddoeners, het zegt meer over jou dan over mij.
Het zelfde met het artsencollectief als bron, die tent heeft de kwakzalverprijs van 2021 gewonnen, dat zegt al genoeg hoe serieus je dat kan nemen.
Die brief verder ook, er staan gewoon weer domme dingen in.
Vaccinaties zijn op dit moment minder effectief tegen verspreiding door Omicron, eens maar voor Delta en de voorgangers werkten ze enorm goed (waardes waar we jaren geleden in de vaccinatie wetenschap van droomde om die te halen)
En dat is alleen al voor besmetting, tegen Ziekenhuis en IC opname werken ze nog steeds enorm goed. (nog steeds is 2/3e op de IC NIET gevaccineerd, terwijl 14% van de bevolking geen vaccinatie heeft gehad)
Maar klets vooral verder met je onzin dat het niet werkt.
"Er is een andere Exit strategie nodig waar we Omikron endemisch laten zijn."
Een ziekte endemisch laten zijn is geen keuze, alsof je nu zegt "oh, het is endemisch, nu wordt niemand meer ziek" dat heeft te maken met de totale situatie, vaccinatie, boosters, besmettingen, herstelde mensen, dode mensen en alles.
"Natuurlijke afweer geeft de beste immuniteit! "
Letterlijk elk wetenschappelijk onderzoek spreekt dit tegen, daarnaast "natuurlijke afweer" ?
Als je zo een "natuurlijke afweer" had die zo goed was, hoe ben je dan ziek geworden?
Je moet eerst een keer ziek zijn geworden (met alle risico's) om je "natuurlijke afweer" te krijgen.
Verder t heel verhaal he "de zwakken beschermen, etc etc"
Vraag even aan Robin Fransman van HerstelNL hoe dat paradepaardje van die theorie werkte en uitpakte voor hem, die bleek namelijk ook "een zwakke" te zijn, terwijl die altijd dacht dat het hem niet zou overkomen.
Eens hoor, als we iemand een scanner op je voorhoofd kunnen houden en kunnen bepalen "jij hebt t niet nodig" helemaal prima, maar de werkelijkheid is dat we dat niet weten.
Verder zal iedereen op dit moment in t tempo wel in contact komen uiteindelijk met Omikron, maar dan nog schuilen er veel risico's in alles zomaar los laten (alhoewel we dat al best aardig doen)
Als je geen verantwoording hebt dan kan je natuurlijk heel makkelijk alles roepen, maar je zag wat een impact een 2 weekenden "dansen met janssen" hebben gehad op de ziekte, en hoe lastig dat weer weg ging.
Dus nu kan je aan de zijlijn zonder consequenties heel hard roepen wat er allemaal moet en achteraf zeggen "zie je wel" feit blijft dat de meeste van dit soort schreeuwerts zoals deze arts tot nu toe geen gelijk hebben gehad, en als we hun plannen en dingen gevolgd hadden dat we heel veel doden extra hadden.
Ik snap wel dat onze beleidsmakers dat niet op hun geweten willen hebben.