@Michael , ik zit er heel neutraal in, die onderzoeken gaan ons veel leren.
En inderdaad je olifanten geheugen laat je niet in de steek, wetenschap heeft niet meer de status van vroeger. Maar daar ben ik lang niet de enige in hoor.
Tegenwoordig worden zoveel onderzoeken gestuurd door de vraagstelling van de opdrachtgever. En niet alleen het aanzien van de professor, ook die van meneer pastoor, politiek, rechter e.d. alles staat ter discussie, Niet altijd fijn, wel de realiteit.
Nee niet great reset specifiek, dat is meer een complot onderwerp, daar geloof ik het mijne (niet) van.
Ik denk dat corona een nieuw ijkpunt wordt, dat kan corona gerelateerd zijn, maar ook andere onderwerpen betreffen. Denk maar eens aan kinderen van nu 3-4 jaar, die hebben eigenlijk nog niet anders gezien/meegemaakt dan mondkapjes. Zij zullen er heel anders tegenaan kijken dan ouderen. Daarnaast er zijn haast geen overlevenden van WO2 meer, dus echte referentie daarna ontbreekt. Ooit was de 80-jarige oorlog ijkpunt, of de uitvinding van de spoorwegen ofzo...
Ik vind alles reuze interessant, net zoals die pokken die jij noemde. Over het algemeen HET voorbeeld van een uitgeroeide ziekte middels vaccinatie. Vragen als zijn pokken gevaarlijker of niet dan corona, verspreiding ervan, ander soort en hoeveelheid contacten wereldwijd, soorten communicatiemiddelen en toegang daartoe, al dan niet volgzame bevolking, hoe groot was vaccinatiegraad tegen pokken, waren er toen weigeraars, was dat een probleem en zo kan ik nog tig vragen bedenken.