Spiegelbeeld Jammer om meteen oordeel te geven met "simplistisch " verhaal, waarmee je weer mensen in een hoekje zet.
Dat is vooral jouw invulling aan mijn opmerking dat ik het statement van deze mensen te simpel vind. Ik heb ook een duidelijk verhaal gedeeld waarom ik vind dat dit een te simpel verhaal is. Dat heeft niks te maken met een waarheid die in het midden ligt of wie er gelijk heeft. De aangedragen argumenten zijn te kort door de bocht en ik onderstreep de conclusie van dit manifest zeker niet: De CTB is namelijk onderdeel van een noodwet, en die noodwet hoort sowieso niet in een vrije democratie als de onze. Als jij daar een andere waarde aan hecht en wel tekent is dat je goed recht. Mooi wel, zo een vrije democratie waar we nog altijd in leven.
En dan inhoudelijk, we zitten (vermoedelijk, maar geen zicht) in de top van de besmettingen. Het is echt nog te vroeg conclusies te trekken, hoewel de signalen gunstig zijn. En ik ben ervan overtuigd dat wanneer die signalen gunstig blijven de Tweede Kamer kritisch genoeg is om de vrijheidsbeperkende maatregelen zo snel mogelijk weer op te heffen. De onderbouwing onder de CTB is altijd al discutabel geweest, de onderzoeken die als fundering bieden zijn simpelweg te mager uitgevoerd. Van mij mag die CTB daarom ook per direct opgeheven wordt, zeker nu een nieuw onderzoek nieuwe inzichten heeft gegeven. Maar ergens mag die ook nog wel een paar maanden blijven, om al die schreeuwers dat ze uitgesloten worden inderdaad nog "even uit te sluiten". Want dat is natuurlijk je reinste flauwekul.
Overigens is de algemene tendens dat Omikron slechts een griepje is. En hoewel ik gelukkig niemand ken die in het ziekenhuis terecht is gekomen met een Omikron besmetting ken ik genoeg mensen die er een paar dagen behoorlijk ziek van zijn geworden. Allemaal mensen met een gezonde, actieve levensstijl die een flinke optater hebben gehad. Omikron is geen knuffel virus en daarmee is het endemisch verklaren van deze pandemie in Nederland echt nog te vroeg.
Eftelingpanda Je haalt er alleen de mensen tussen uit die zich niet kunnen of willen laten vaccineren maar die zijn net zo besmettelijk als mensen met een booster of herstelbewijs en een herinfectie doormaken.
Dit is niet waar. De transmissie tussen ongevaccineerde ligt een stuk hoger dan de transmissie tussen gevaccineerde. En tussen mensen met een booster-vaccinatie ligt dat nog lager.
Japio Daarom is de hele QR code er ook als (misschien negatieve) stimulans om je te laten vaccineren.
Dat is voor mij wel het verkeerde argument, vaccineren moet een intrinsieke motivatie zijn.
Spiegelbeeld Ik ben er tegen dat er een systeem is dat bepaald of je wel ergens naar binnen mag/mee mag doen.
Ja, het is inderdaad afschuwelijk dat we in tijden van crisis van je vragen mee te werken aan het voorkomen van overbelasting van de zorg. Hoe durven ze toch?!
Amber Ik heb een verklaring dat ik nergens een mondkapje hoef te dragen
Ik ben oprecht benieuwd op welke gronden je een ontheffing hebt gehad voor het niet dragen van een mondkapje. Wil je dat delen?