Michael Wat heftig om mee te maken en wat dapper om je zo kwetsbaar op te stellen op het forum!
Dankjewel Michael. Jouw woorden doen met enorm goed.
Ik vind het niet makkelijk om open te zijn. Aan de andere kant denk ik: "Ik heb niets te verliezen want niemand hier op het forum kent mij persoonlijk". Maar ik lees zulke heftige reacties van forum leden. Er is namelijk ook een andere kant. Wat jij ook aangeeft: "Hopelijk draagt jouw verhaal bij om mensen het besef te geven dat “gooi alles open en leer er maar mee leven” niet zo eenvoudig is als gezegd wordt". Dat was ook mijn doel om open te zijn. Niet om zielig gevonden te worden, maar wel om de ernst in te laten zien dat bepaalde dingen niet zo makkelijk gaan zoals hier door enkelen gesugureerd wordt.
Er zijn met mij duizenden andere Nederlanders (maar ook miljoenen mensen op deze wereld) die nu niet de zorg krijgen die ze verdienen. Mensen sterven onnodig (niet eens aan COVID) of hun gezondheid verslechterd. Ik hoef ook niet te herhalen hoe dat komt. Ik ga er van uit dat men hier zelf ook op komt.
Het gaat er bij mij niet in dat COVID een gewone griep is. Het heeft veel meer ellende veroorzaakt dan bijv. de griep. Natuurlijk sterven er jaarlijks honderden aan de griep. Maar niet duizenden zoals de afgelopen twee jaar gebeurd is door COVID. Door de griep zijn de IC's nooit overvol geraakt.
Hopelijk verzwakt het virus zich nu sneller. Tenslotte is het Omrikon een variant die wel erg besmettelijk is, maar men wordt er gelukkig niet zo ziek van in vergelijking met andere varianten. Laat het alsjeblieft zo zijn dat het verzwakt. Dan kunnen we hopelijk allemaal weer een normaal leven leiden. Maar dat helpt alleen wanneer iedereen mee werkt en niet hun koppen in het zand steken en ontkennen dat COVID er is, of het afdoen als een griep. Want dat is het niet.
ArcovandenBroek Maar omdat er heel veel mis is in de zorg krijg je zulke situaties. Waarom krijgt iemand met Covid voorrang?
Ik vind dat een hele lastige. We weten allemaal dat er duizenden COVID patienten lagen in het ziekenhuis. Tevens zijn er duizenden gestorven. Waarschijnlijk waren alle handjes nodig om deze patienten te kunnen helpen. En natuurlijk is het ergens fout gegaan. Ik ontken zeker niet dat het klote is dat er flink bezuinigd is op de zorg in ons land. Of ze daar op terug gekomen zijn, valt nog te bezien. Maar het is inderdaad goed fout gegaan. Schade is moeilijk te herstellen..