Marco Dan hou je toch als ouder meer van je overtuiging dan van je kinderen.
Helaas verschillen de meningen onder christenen als het om vaccineren gaat. Ik, als iemand van de protestantse gemeente (en als predikant in wording) wil hier dan ook graag op inhaken en ik wil een voorbeeld geven:
'Op een dag braken de dijken door. Het land raakte al snel onder metershoog water. Veel mensen werden gered door helikopters en reddingsboten. Één man weigerde alle hulp. Want hij geloofde in de redding van de Heer. Helaas. De Heer kwam hem niet redden en hij verdronk.
De man kwam aan bij de hemelpoort en Jezus stond hem op te wachten. De man zei tegen Jezus: “Hoe kan dat nou, Jezus. Ik ben verdronken en u kwam mij niet redden”. Jezus zei: “Ik ben een beetje teleurgesteld in jou. Ik stuurde je een helikopter. Die weigerde je. Ik stuurde je een reddingsboot. Die weigerde je ook”….'
Als christen kun je niet blind vertrouwen op God, de Heilige Geest en Jezus. Het kan wel, maar het is maar net waar je achter staat. Alle hulpmiddelen worden gezien als Gods werk. Heel veel mensen die in de biblebelt wonen, hebben bijvoorbeeld hun kinderen ook nooit kindervaccinaties gegeven. Want volgens hen is het Gods wil als hun kinderen sterven. Het is Gods wil dat wij corona krijgen. Ik voer deze discussie ook niet met hen. Maar ik vertel je wel even dat de meningen onder christenen heel erg kunnen verschillen.
laprikantan Volgens mij is het toch dat je het verstand hebt gekregen en daarvan uit te handelen. Dat is hoe ik de meeste christenen hierover hoor. Niet wat er op je pad komt en dan maar het gebruiken.
Ik denk dat je wel weet waar het verstand bij christenen zit. Ik zou deze opmerking niet al te hard van de daken schreeuwen in het bijzijn van christenen. Want dit is een discussie die je niet met christenen in het algemeen kunt voeren als je zelf niet gelovig bent.