Fatouche Weet je wat het is. Ik deel ook zeker de meningen hier in het algemeen. Ik kan me in alles vinden. Ik zal proberen niet te diep te gaan want ik wil het niet ingewikkeld maken. Ik sprak alsof ik vanuit eigen ervaring/gedachtes sprak. Maar dat bleek geen goed idee te zijn, dus ik zal gelijk opbiechten waar het me wel om gaat.
Door het geloof ben ik gaan geloven dat alles wat je in het leven aangereikt krijgt, het werk is van God. Dus ik nam die vaccinatie. Niet alleen omdat ik het advies kreeg, maar vooral liet ik me leiden door het geloof. Maar er is een specifieke doelgroep die het wel moeilijk heeft. Ik kom dan op het volgende;
Helaas in mijn omgeving zijn er mensen die zwaar depressief zijn geraakt door het feit dat zij nu thuis zitten, alleen nog maar naar de supermarkt kunnen gaan en naar een drogist/slager noem maar op, omdat zij niet gevaccineerd zijn. Maar de klachten van depressie bij deze mensen begonnen al bij de eerste lockdown toen men verplicht was om in thuis isolatie te zitten en dat wij alleen nog maar naar buiten mochten voor het hoognodige. Ik heb naar hun verhalen geluisterd en ik kan me ook daar weer in vinden. Ik vind het verschrikkelijk dat zij bij een psycholoog lopen, antidepressiva slikken omdat ze ontzettend in de war zijn geraakt door de maatregelen die elke keer werden opgelegd, veranderden, valse beloftes... noem maar op. Natuurlijk moet ik dankbaar zijn om de reden wat ik net opnoemde als het om mijn geloof gaat. Maar voor deze mensen waar ik het over heb, de psychisch ziek zijn en niet meer weten hoe ze hier boven op moeten komen, daar wordt maar weinig aandacht aan besteed. Iedereen kan wel zo makkelijk zeggen: "Je moet je laten vaccineren", "Je moet dit, je moet dat".. etc. Het wordt alleen maar slechter voor deze mensen. En dat vergeten we soms met z'n allen.
Zojuist had ik een vriendin hier op bezoek die dus met dergelijke klachten van depressies loopt door dit hele gebeuren. Dus ik geef toe, mijn reacties van daarnet komt voort uit de gesprekken die ik net met die vriendin had. Ik liet me daar behoorlijk door meeslepen. Alles wat ik in eerdere berichten zei, zo voelt zij dat. Zij loopt er tenslotte mee. En dat raakt me enorm.
Snap je dat deze mensen zich genaaid voelen? Ik wel. Ondanks dat ik zelf geestelijk wel in orde ben. Maar verplaats je eens in de mensen die het heel moeilijk hebben...