_Arjan_ Als ik tegen jou zeg "Hier, pak €1000 van mij aan en geef het uit aan iets leuks!", weiger je dat dan ook omdat ik het je opdring?

Ik heb vaker dit soort uitspraken gehoord. Sommige mensen houden niet van dwang en ergens begrijp ik dat wel. Echter is het bizar dat mensen bij dit soort 'dwang' niet meer nadenken over of ze beter worden door het vaccin, maar gewoon principieel tegen zijn.

Ik hoorde ooit een verhaal op de radio van iemand die donor was, maar zich uitgeschreven had toen de standaard werd dat iedereen donor is (tenzij je je uitschrijft). Omdat er opeens een plicht is voor het geen wat je overwogen gekozen hebt, telt je keuze opeens niet meer?

Pascal-Manu Een aantal maanden later, begreep ik dat als je genezen zou zijn van corona, dat je dan helemaal geen prik had hoeven te halen. Alleen was dat destijds nog niet bekend. Nu ik me wel heb laten vaccineren destijds, ontkom ik dus niet aan de boosterprik, mocht deze straks verplicht zijn. Dan baal ik er van dat we als burger gewoon flink genaaid zijn door de overheid.

1. Ook na infectie is en blijft het advies te vaccineren, wel maar 1 prik.
    2. Dat je “niet ontkomt aan de boosterprik als deze verplicht wordt” heeft er niks mee te maken of je eerder gevaccineerd bent (maar als je eerder niet gevaccineerd bent is het natuurlijk geen booster)
    3. “Genaaid door de overheid” doet vermoeden dat zij expres of door nalatigheid foutieve informatie hebben verspreid. Dat geloof jij echt? Niet dat ze gewoon, zoals elke andere overheid in de wereld, hebben geadviseerd op basis van de kennis van experts die op dat moment bekend is?

Pascal-Manu En inderdaad, er zijn geen andere opties. En dat vind ik zeer kwalijk.

Snap ik ook niet helemaal. Je vindt het kwalijk, klinkt alsof het iemands schuld is dat dit de enige optie is. Wie is daar schuldig aan volgens jou? “De overheid”?

Pascal-Manu Nu een paar weken geleden bekend werd dat er met verschillende maten wordt gemeten, heb ik het te doen met mensen die principieel tegen het vaccineren zijn. Zij kunnen- en mogen nu nauwelijks iets.

Volgens mij hebben we in Nederland een 3G beleid en wordt niemand uitgesloten van de samenleving. Niet kiezen voor vaccinatie heeft consequenties, in dit geval dat je een negatieve test moet overleggen. Lijkt me een niet onoverkomelijk iets ten tijden van een pandemie.

Pascal-Manu Maar ik voel me wel een soort van experiment dat nu wel overal toegaten wordt, maar kies ik er volgend jaar bij wijze van om niet mee te gaan in het vaccineren, dan tel je niet meer mee. Ik vind het zo'n naaistreek.

Wat is dan precies de naaistreek? We hebben te maken met een wereldwijde pandemie en de wereld is nog lang niet terug naar normaal. Wat verwacht je dan precies?

Pascal-Manu Nu ik me wel heb laten vaccineren destijds, ontkom ik dus niet aan de boosterprik, mocht deze straks verplicht zijn. Dan baal ik er van dat we als burger gewoon flink genaaid zijn door de overheid. En heb ik spijt dat ik überhaupt ook die prik heb gehaald.

Uit je bericht spreekt een enorme naïviteit, ik kan er niets anders van maken. We zitten middenin een pandemie waarvan niemand weet hoe lang die nog gaat duren. Het kan nog twee jaar zijn, maar net zo goed nog vijf jaar. Er kan volgend jaar een medicijn zijn, maar ook een nieuwe variant die alle beschikbare vaccins en medicatie omzeilt. Niemand kan in de toekomst kijken, ook de overheid niet. Dat houdt in dat wat jij ziet als een belofte hooguit een verwachting is, zonder keiharde garanties. Want die zijn in een situatie als deze eenvoudigweg niet te geven. Je bent dus niet ‘genaaid’ door de overheid; zaken lopen alleen anders dan we gehoopt hadden. Daar hebben we allemaal mee te dealen.
      De regering staat voor de lastige taak om de maatschappij, economie en onderwijs zo goed mogelijk aan de gang te houden en ondertussen de zorg niet te laten overstromen. Daarin maken ze fouten, zoals die in elk ander land gemaakt worden. Dat ontslaat ons niet van het nemen van onze eigen verantwoordelijkheid.
      Ik snap werkelijk waar het bezwaar tegen vaccinaties niet. Het is een kleine moeite en als iedereen die gewoon zou nemen, zou vaccinatieplicht of 2G niet eens nodig zijn.

Fatouche Weet je wat het is. Ik deel ook zeker de meningen hier in het algemeen. Ik kan me in alles vinden. Ik zal proberen niet te diep te gaan want ik wil het niet ingewikkeld maken. Ik sprak alsof ik vanuit eigen ervaring/gedachtes sprak. Maar dat bleek geen goed idee te zijn, dus ik zal gelijk opbiechten waar het me wel om gaat.

Door het geloof ben ik gaan geloven dat alles wat je in het leven aangereikt krijgt, het werk is van God. Dus ik nam die vaccinatie. Niet alleen omdat ik het advies kreeg, maar vooral liet ik me leiden door het geloof. Maar er is een specifieke doelgroep die het wel moeilijk heeft. Ik kom dan op het volgende;

Helaas in mijn omgeving zijn er mensen die zwaar depressief zijn geraakt door het feit dat zij nu thuis zitten, alleen nog maar naar de supermarkt kunnen gaan en naar een drogist/slager noem maar op, omdat zij niet gevaccineerd zijn. Maar de klachten van depressie bij deze mensen begonnen al bij de eerste lockdown toen men verplicht was om in thuis isolatie te zitten en dat wij alleen nog maar naar buiten mochten voor het hoognodige. Ik heb naar hun verhalen geluisterd en ik kan me ook daar weer in vinden. Ik vind het verschrikkelijk dat zij bij een psycholoog lopen, antidepressiva slikken omdat ze ontzettend in de war zijn geraakt door de maatregelen die elke keer werden opgelegd, veranderden, valse beloftes... noem maar op. Natuurlijk moet ik dankbaar zijn om de reden wat ik net opnoemde als het om mijn geloof gaat. Maar voor deze mensen waar ik het over heb, de psychisch ziek zijn en niet meer weten hoe ze hier boven op moeten komen, daar wordt maar weinig aandacht aan besteed. Iedereen kan wel zo makkelijk zeggen: "Je moet je laten vaccineren", "Je moet dit, je moet dat".. etc. Het wordt alleen maar slechter voor deze mensen. En dat vergeten we soms met z'n allen.

Zojuist had ik een vriendin hier op bezoek die dus met dergelijke klachten van depressies loopt door dit hele gebeuren. Dus ik geef toe, mijn reacties van daarnet komt voort uit de gesprekken die ik net met die vriendin had. Ik liet me daar behoorlijk door meeslepen. Alles wat ik in eerdere berichten zei, zo voelt zij dat. Zij loopt er tenslotte mee. En dat raakt me enorm.

Snap je dat deze mensen zich genaaid voelen? Ik wel. Ondanks dat ik zelf geestelijk wel in orde ben. Maar verplaats je eens in de mensen die het heel moeilijk hebben...

Pascal-Manu Snap je dat deze mensen zich genaaid voelen?

Deze mensen voelen zich niet genaaid. Deze mensen denken dat ze beroofd worden van hun vrijheid terwijl hun zelfredzaamheid in de samenleving het echte probleem is. Ik heb hier een vrij harde en botte mening over, en om gevoelens van niemand te kwetsen zal ik er niet teveel op in gaan. Het is oprecht vreselijk dat deze mensen depressief worden en medicijnen nodig hebben om zichzelf goed te voelen en het leven aan te kunnen. Maar de bron van dat probleem ligt niet in de pandemie, maar bij het individu zelf.

En ik durf mijzelf prima bloot te geven, ook ik heb al meermaals in deze pandemie gevoelens van depressiviteit en eenzaamheid gevoeld en gekend. Maar het is aan mijzelf daar aan te werken en uit te komen. Met begeleiding als dat nodig is, maar uiteindelijk moet iemand dat zelf doen. En ik vind het supergoed dat je er voor die mensen bent, maar laat je geen fabels aanpraten;

Pascal-Manu door het feit dat zij nu thuis zitten, alleen nog maar naar de supermarkt kunnen gaan en naar een drogist/slager noem maar op, omdat zij niet gevaccineerd zijn.

Want dit is een absolute leugen met de maatregelen die in Nederland gelden.

_Arjan_ Dan is doen alsof ik dom ben en suggereren dat ik niet weet wat een vaccinatie is natuurlijk makkelijk. Maar volstrekt niet relevant. Dus zeg ik iets wat ik de gehele corona pandemie ook al vaker heb gezegd: Ga je handen wassen. Je typt onzin.

Bedankt voor het antwoord op mijn vraag, ik weet genoeg 🙂

Pascal-Manu Helaas in mijn omgeving zijn er mensen die zwaar depressief zijn geraakt door het feit dat zij nu thuis zitten, alleen nog maar naar de supermarkt kunnen gaan en naar een drogist/slager noem maar op, omdat zij niet gevaccineerd zijn.

Ja, vreselijk nare verhalen.
          Los van het feit wat Michael noemt (vaccinatiestatus is op dit moment niet iets wat je sociaal leven zo kan laten instorten dat je daardoor in een depressie raakt):
          het klinkt alsof deze specifieke mensen zichzelf een dienst zouden bewijzen als ze zich wel laten vaccineren. Hoe sterk is hun wantrouwen tegen vaccins als ze er een depressie voor over hebben?

Je zult maar antidepressiva slikken omdat je geen vaccin wil nemen. Ik raad ze de bijsluiter lezen aan.

Spiegelbeeld Deze uitslag mag je van mij met een flinke zak zout nemen.
            Zelf neem ik dit soort onderzoeken totaal nooit serieus, omdat die namelijk NOOIT onder de volledige 100% van de bevolking zijn uitgevoerd.

The_Bullgod het is en blijft natuurlijk een steekproef, maar wel een die in opdracht van de NOS is uitgevoerd, dat suggereert toch iets van vertrouwen. Er zal vast een foutmarge in zitten, maar de verhouding is best wel interessant.

Spiegelbeeld En dat is dus vaak het probleem bij steekproeven.
                Stel als je precies dezelfde steekproef op dezelfde manier uitvoert maar dan in een ander deel van het land, dan zul je geheid een andere uitslag krijgen.

Jules Ik heb ook een aantal jaren antidepressiva geslikt. Dat heeft me destijds heel erg geholpen. Je hebt het over de bijsluiter? De bijwerkingen? Ja die heb je. Maar het ligt er ook nog eens aan welke antidepressiva je slikt. er zijn er tientallen. Er gaan genoeg spookverhalen over antidepressiva. Over elk medicijn heeft men wel een vooroordeel. Dat blijkt nu ook maar weer.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Spiegelbeeld Als ik morgen een onderzoek start en vraag “Vindt u 150 km/h een veilige snelheid voor een snelweg?” zal een groot van de bevolking dat ook met ja beantwoorden, terwijl het dat in Nederland niet is. Of had dit onderzoek gedaan toen de veiligheidsgordel in de auto verplicht werd gesteld of had halverwege jaren 90 gevraagd of mensen een mobiele telefoon nodig hadden. Het enige dat je meet is sentiment. En gelukkig maken we geen beleid op sentimenten. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.

Ik ga niet terugscrollen naar voorbeelden want dat is mij veel te veel werk maar dit hele topic staat vol onderzoeken en dat word allemaal zo goed als aangenomen. En zo af en toe komen er ook eens onderzoeken voorbij waarvan de uitslag niet aansluit bij iemands mening. Het valt mij op dat dit dan altijd weer wordt afgedaan als ‘het is niet betrouwbaar’. Doe die roze brillen eens af mensen. Bekijk het eens van beide kanten. Ik heb eerder dit jaar een soortgelijk onderzoek gedaan en daaruit bleek zelfs dat 41% tegen die vaccinatieplicht is. We kunnen dat leuk gaan wegwuiven maar de mensen vullen dit niet voor niks in.

In ander nieuws😋
                    Ik las trouwens dat bijna 1 op de 10 gevaccineerde (waarschijnlijk) geen of boosterprik wilt. 4300 respondenten hebben hieraan meegedaan. 7.5% geeft aan het nog niet te weten.

Pascal-Manu Door het geloof ben ik gaan geloven dat alles wat je in het leven aangereikt krijgt, het werk is van God. Dus ik nam die vaccinatie. Niet alleen omdat ik het advies kreeg, maar vooral liet ik me leiden door het geloof.

Volgens mij is het toch dat je het verstand hebt gekregen en daarvan uit te handelen. Dat is hoe ik de meeste christenen hierover hoor. Niet wat er op je pad komt en dan maar het gebruiken.

Een appel eten is gezond. Er zitten wat zuren in die je dood kunnen maken als je er teveel van eet. Mensen die niet gevaccineerd willen worden gaan bij voorbaat dan een appel al verbannen en sterven liever van de honger. Niet wetende dat je je dan echt compleet een boomgaard moet binnen harken voordat daar sprake van is.

Dus een valide reden om het niet te doen is er niet wanneer je gezond bent.
                      Je helpt je medemens en jezelf er mee. Het lijkt mij een van de mooiste gebaren die je als mens kan maken.

Het verplicht maken van vaccineren heb ik grote moeite mee. En sinds de invoering van de donor wetgeving dat je alleen een optout kan dan stelt de staat dat ze je lichaam bij default beheren. Dit is een tweede stap in de richting. Als je je niet wilt vaccineren vind ik dat je dat recht volledig hebt.
                      Naar mijn mening kan je dan niet meer mee doen met andere zaken, maar daar heb je zelf dan voor gekozen. Alhoewel dat natuurlijk maar betrekkelijk is want mensen die niet willen vaccineren moet je niet volledig buiten sluiten. Op den duur lijkt mij dat een ontwrichting in de maatschappij.

Loekiloeki Ik ga niet terugscrollen naar voorbeelden want dat is mij veel te veel werk

Doe dan ook niet mee aan dit topic, wat een dooddoener.

Loekiloeki We kunnen dat leuk gaan wegwuiven maar de mensen vullen dit niet voor niks in.

Niemand wuift wat weg, ik zeg alleen dat je sentimenten meet. En als je het daar mee oneens bent, kom dan met een argument waarom het niet zo is in plaats van een beetje roepen dat scrollen al teveel moeite is.

Ik zie het volgende in Nederland nog niet zo snel gebeuren, want ik dacht dat wettelijk gezien verzekeraars ook niemand buiten mogen sluiten, zelfs niet in hun voorwaarden.

Ongevaccineerde draait in Singapore vanaf nu zelf op voor ziekenhuiskosten

Als je in Singapore als ongevaccineerde met corona in het ziekenhuis belandt, krijg je vanaf vandaag de kosten daarvan niet meer vergoed.
                          De kosten kunnen flink oplopen. Het Singaporese ministerie van Volksgezondheid heeft in opdracht van persbureau Bloomberg berekend dat een coronapatiënt die op de ic terechtkomt en nazorg nodig heeft, een rekening tot 16.000 euro kan verwachten. Behandeling op een corona-afdeling kost volgens het ministerie zo’n 2900 euro per week.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5272662/ongevaccineerden-singapore-ziekenhuis-ic-corona-virus-vaccinatie