- Bijgewerkt
Ja het lijkt zo simpel: Goliath...
Maar ondertussen scoort Superman the Ride (ja, ik noem hem hier bewust even bij z'n doopnaam) ook wel erg goed. Net niet zo goed als Goliath hoor, maar pak ik even de introductie-jaren van beide coasters; het amerikaanse gevoel van een gloednieuwe superheld, die je met 90 km/h wegschiet... die enorme spaghettibowl aan de vijver... glanzend rode track met helder blauwe ondersteuningen... wat was ik verliefd op die baan.
En jaren later kwam ons groene poldermonster: 46 meter hoog, 106 km/uur, specificaties om de kriebels van te krijgen. De totaalervaring van deze baan is zó ontzettend goed: van de muziek in de wachtrij en het indrukwekkende naambord op het pleintje, tot de hoogte (wat schrok ik de eerste keer op die enorme en snelle lifthill!) snelheid, airtime, G's in die platte turnaround na de heerlijke Stengeldive... En niet te vergeten die eigenlijk altijd net te krappe laatste bocht voor de brakes.
Ja Goliath is goed en is op dit moment ook echt de topper van het park... maar als ik terugdenk aan dé reden om naar Six Flags Holland te gaan: geen achtbaan maakte ooit zoveel indruk op me als Superman the Ride.