Topictitel zegt het wel; wat is jouw favo achtbaan in Walibi? En nee. Untamed doet niet mee.
Mijn baantje blijft toch wel Goliath. Perfectie en die baan lijkt elke keer maar beter te gaan rijden.
Topictitel zegt het wel; wat is jouw favo achtbaan in Walibi? En nee. Untamed doet niet mee.
Mijn baantje blijft toch wel Goliath. Perfectie en die baan lijkt elke keer maar beter te gaan rijden.
De Goliath staat (nog) op nummer 1!
Goliath absoluut!
Zonder twijfel Goliath!
Absoluut Goliath , al denk ik dat dit niet voor lang meer zal zijn.
Ook hier Goliath.
Ik ben erg benieuwd of Untamed die van zijn plek gaat verstoten. Ik heb nog geen RMC gedaan, maar heb tot nu toe het gevoel dat het een hele toffe coaster wordt, maar vraag me af of ie de grootsheid van Goliath kan evenaren.
Dit is echt een inkoppertje.
Ook voor mij is het Goliath, de overige achtbanen in het park komen daar niet eens in de buurt.
Untamed is wel een baan waar ik veel van verwacht. Maar of deze echt in de buurt van Goliath gaat komen of zelfs beter gaat zijn, is nog even afwachten.
Ik heb met Wildfire wel al een RMC gedaan, en dat is tot nu toe mijn overall favoriete coaster. Maar Wildfire is toch een ander soort baan dan wat Untamed is.
Dan zeg ik een andere baan... Lost Gravity en dat vooral door de bocht bovenaan de lifthill plus de lekkere airtime momenten ook omdat je bij bepaalde zitjes met je benen los hangt maakt hem specialer dan Goliath.
Goliath, duh!
Ja het lijkt zo simpel: Goliath...
Maar ondertussen scoort Superman the Ride (ja, ik noem hem hier bewust even bij z'n doopnaam) ook wel erg goed. Net niet zo goed als Goliath hoor, maar pak ik even de introductie-jaren van beide coasters; het amerikaanse gevoel van een gloednieuwe superheld, die je met 90 km/h wegschiet... die enorme spaghettibowl aan de vijver... glanzend rode track met helder blauwe ondersteuningen... wat was ik verliefd op die baan.
En jaren later kwam ons groene poldermonster: 46 meter hoog, 106 km/uur, specificaties om de kriebels van te krijgen. De totaalervaring van deze baan is zó ontzettend goed: van de muziek in de wachtrij en het indrukwekkende naambord op het pleintje, tot de hoogte (wat schrok ik de eerste keer op die enorme en snelle lifthill!) snelheid, airtime, G's in die platte turnaround na de heerlijke Stengeldive... En niet te vergeten die eigenlijk altijd net te krappe laatste bocht voor de brakes.
Ja Goliath is goed en is op dit moment ook echt de topper van het park... maar als ik terugdenk aan dé reden om naar Six Flags Holland te gaan: geen achtbaan maakte ooit zoveel indruk op me als Superman the Ride.
De beste baan in het park is absoluut Goliath. En ondanks dat de baan inmiddels al weer 17 jaar staat, vind ik het nog steeds een topbaan en wat mij betreft zelfs nog steeds de beste baan van Nederland. Heeft wellicht ook iets met de andere parken te maken, maar ook Troy of de B&M's is het niet gelukt om Goliath van mijn eerste plek in Nederland af te krijgen. Wellicht dat Untamed daar verandering in kan brengen, maar dat moet de tijd uit gaan wijzen. Maar gezien de RMC's die ik al gedaan heb en wat er al neergezet is, zou Untamed zo maar eens het stokje over kunnen nemen. Maar ik vraag me wel af of het Untamed dan lukt om ook zo lang aan de top te blijven staan.
Niek noemde Superman al wat betreft indruk maken, maar eigenlijk is het Walibi altijd wel gelukt om indruk te maken. Je zou het je bijna niet voor kunnen stellen, maar ooit maakte El Condor dezelfde indruk als de ombouw naar Six Flags met Superman en Robin Hood en later Goliath. En nu doen ze dat met Untamed weer.
Grappig.
Met opening Six Flags was ik pretpark geïnteresseerd maar nog lang geen liefhebber.
Ik vond het park juist totaal niet in dat Amerikaanse Gevoel investeren. Enkel Robin Hood was in mijn ogen een buiten-Europese achtbaan. Maar al het Vekoma geweld gaf mij totaal nog niet dat echte supercoaster gevoel.
Dat kwam juist met Goliath wel. Eindelijk een ander type track en bouwer als de overal bekende MK1200 track en mindere specs van de Vekoma's.
Goliath, makkelijk. Hoe leuk Lost ook is...
Maar Untamed gaat wel goede kans maken om dat plekje over te nemen....
Goliath natuurlijk, al moet je Drako niet onderschatten. Die staat er ook al sinds 1992.
Mark Tegenwoordig is de wereld met internet toch een stuk kleiner geworden, maar toen El Condor gebouwd werd, had ik nog nooit van een achtbaan gehoord waar de trein onder de baan hing. Buiten Sirocco was er in Europa volgens mij geen achtbaan waar je gelanceerd werd. In die hoedanigheid is Walibi, zeker in Nederland, op achtbaangebied toch wel een voorloper geweest in mijn ogen. En met Untamed doen ze dat nu eigenlijk weer, want wie heeft er nu wel eens een "houten" achtbaan gedaan waar je ook over de kop gaat.
ArcovandenBroek Definieer 'staat sinds 1992'
Volgens mij is die baan twee keer afgebroken geweest en verplaatst.
Voor mij is Goliath nog steeds de topper die letterlijk met kop en schouders boven rest uit steekt.
Goliath.
Ik vind het moeilijk. Ik ben altijd een grote fan geweest van Goliath. Sinds dat deze baan open is heeft deze baan wel een speciale plek. En hij blijft erg goed, een baan van wereld formaat. Maar Lost Gravity vind ik gewoon ook een erg toffe baan. Vooral die eerste airtime heuvel, en alle effecten zoals de water explosie maken het toch een tof baantje.
ArcovandenBroek en die kan ook achteruit
Goliath en Superman voor mij. Hoop dat dit lijstje binnenkort aangepast kan worden