Los van de inclusiviteit discussie: ik denk niet dat iemand als Raven is gekozen omdat deze persoon onderdeel uitmaakt van de LGBTQ community maar puur omdat de stijl van dragqueens tegenwoordig ‘mainstream’ geworden is. De veelal over the top kostuums en bijhorende make-up is (blijkbaar) wat veel mensen mooi vinden. Daarnaast is Raven vooral ook gekozen om zijn talent lijkt me, hij heeft namelijk meerdere awards en zelfs een Emmy in zijn zak voor de make-up kunsten 😃

Dat de parade op het einde vervalt in een stereotiepe Disney parade is hun goed recht, maar toch is het jammer dat de originele stijl niet volledig is doorgetrokken. Het is net als je Paint the Night afsluit met enkele Mainstreet Electrical Parade wagens. Beide vallen in de categorie Disney, maar de ene zijn hip en van nu en de andere zijn stereotiep en vooral erg braaf. Dat karakters als Aladdin, Peter Pan en Pinokkio hun ‘gewone’ outfits aanhebben vind ik erg vreemd. Mickey en de rest van de fab 5 lopen namelijk wél voorop in de meest sprankelende outfits. Net of ze dachten ‘shit we hebben niet genoeg karakters, kunnen we net voor het einde nog even een flinke groep toevoegen? En laat die outfits maar zitten’ 😉

Het is een goeie keuze om de Disney characters in een ander jasje te steken bij de parade en het is ook goed om een gedurfde ontwerper hiervoor te kiezen.

Wat hierboven wordt gezegd vind ik ook, het is allemaal zeer modern en dan:'Bam, pakt Disney weer terug naar het oude vertrouwde, giet dan alles in een modern jasje.

Het ophangen aan de LGBHT community is daarin tegen weer een special flake gevoel en het is goed dat het wordt gedaan maar steeds weer die reuring word ik zat!

Niet negatief bedoeld, maar moet op elke acceptatie antwoord komen? Het wordt steeds benoemd, ik heb zoiets van doe het en benoem het niet steeds, als iemand van de LGBHT gemeenschap word ik de aandacht er voor soms erg moe.

En wat Disney doet is erg goed, ik ben blij en Rupaul doet het enorm goed net als de serie Pose, dus ik hoop dat er nog meer samengewerkt gaat worden.

Thanks @ppc-anoniem-1 ik had die video nog niet gezien. Het blijft het nog steeds jammer vinden dat het een "kopie" is van wat er nu in Disneyland rond rijdt. Misschien sla ik hier een beetje door, maar de overall vernieuwingen is voornamelijk gebaseerd op goedkopere uitvoeringen van wat er al een keer gemaakt is. Eigenlijk kun je dat in alle projecten zien die de Disney parken doen momenteel, Toy Story Playland, Parades, Ratatouille, overlays van Space Mountain.

Maar goed, de Amerikanen schijnen de parade leuk te vinden, dus het zal wel weer een commercieel succes zijn om gekopieerd te worden naar andere parken de komende jaren.

Hjalmar Misschien sla ik hier een beetje door, maar de overall vernieuwingen is voornamelijk gebaseerd op goedkopere uitvoeringen van wat er al een keer gemaakt is.

commercieel gezien is het natuurlijk erg slim om iets wat werkt ook in andere parken uit te rollen. De gemiddelde pretparkbezoeker zal niet in alle Disneyparken in de wereld komen. Echt goedkoop zullen de attracties overigens nog steeds niet zijn.

Neemt niet weg dat ik ook wel weer eens een unieke attractie wil zien.. We hebben nu Pandora en Galaxy's Edge gehad. Ben benieuwd wat de 'next big thing' gaat worden.

Njit Star Wars Galactic Starcruiser 🙂

• Njit heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Star Wars Galactic Starcruiser

Dat is meer een heel luxe/duur hotel ($3000 per persoon voor 2 nachten) dan een attractie 🙂

Njit Dit wordt gezien als een expansie van de pretpark experience.

Maar, de next big thing zal waarschijnlijk Zootopia in Shanghai zijn 🙂

• Njit vindt dit leuk.

Hjalmar In Parijs zijn inderdaad 2 floats gerecycled uit Tokyo (en ook de Toy Story Float was met een ander thema al in Tokyo te spotten) en in Orlando hebben ze ook wat wagens uit Tokyo op de kop weten te tikken. Ik snap echter niet waarom je klaagt over dat alles gekopieerd wordt in een topic van een nieuwe parade die 100% origineel is 🙂

Om nog terug te komen op je opmerking dat de kostuums uit de Moana sectie gekopieerd zouden zijn uit de Homecoming Celebration in Hong Kong: dat klopt niet 😉

Homecoming Celebration

Magic Happens

De blauwe kostuums zijn volledig nieuw en ook die kostuums van de mannen zijn anders. Ze bevatten veel meer gelaagdheid, andere materialen en mooie details rondom de nek en voeten. Uiteraard heeft het allebei dezelfde vibe en stijl maar dat lijkt me logisch. Je kunt moeilijk Hawaiiaanse dansers in een gala kostuum laten lopen 😉

We kunnen veel van deze parade zeggen, maar gekopieerd is 'ie zeker niet 🙂

22 dagen later

Disneyland Anaheim heeft deze prachtige video online gezet van de Magic Happens parade. Aanrader 😃

17 dagen later

Mocht iemand nog de playlist willen voor deze parade. Moet wel zeggen dat een deel van de muziek mij steeds beter begint te bevallen.

Apple Music

Hjalmar jammer dat je niet op het bericht hierboven reageert 😉

Afijn, de volledige soundtrack is hier te vinden:

Naar mijn mening een erg verfrissende soundtrack met prachtige subtiele ‘dubstep’ accenten. 😃

Overigens is het voor het eerst dat niet de volledige parade hetzelfde tempo heeft qua muziek. Normaal voert Disney bij een parade muziek hetzelfde tempo door omdat ze dan de muziek mooi in elkaar over kunnen laten vloeien en dansers welke visueel nog ver weg zijn nooit uit de maat lijken te dansen. Bijzonder dat dat hier dus voor het eerst wél het geval is, het einde heeft een totaal ander tempo dan de rest. Al hebben ze in Anaheim natuurlijk ook flinke ‘gaten’ in de parade om de guestflow te bevorderen.

Het enige mindere aan de soundtrack vind ik persoonlijk dat de loops echt té kort zijn. Vooral de eind-loop hoor je tijdens een gewone vertoning van de parade een keer of 3.

ppc-anoniem-1 Het is ook echt alleen het laatste stukje, de eerste bijna 10 minuten hebben een gelijk en constant tempo?

Wat een vreselijke herrie 😛 Nee, ik kan hier echt niet blij mee zijn 🙂

Tonnie klopt inderdaad, dat schrijf ik ook 😉 Maar dat heeft Disney dus nog zo goed als nooit in een parade gedaan 😃 En dat laatste stuk is qua lengte van de parade ongeveer 1/3e dus hoor je een keer of drie op repeat.

erg poppie muziek, niet mijn stijl en het is zeer chaotisch, nee ik zal het niet voor mijn plezier op zetten, ook al is de parade wel mooi

Ik was eigenlijk spoilervrij aan het blijven tot 26 april, wanneer ik hem in het echt zou gaan zien. Maar dat gaat natuurlijk niet door. De parade nu toch gekeken op de video. En ik ben blij verrast! De foto's die ik had gezien had ik echt twijfels bij, de flarden muziek die ik gehoord had ook. Maar het is een leuk geheel geworden, iets wat ze nog niet eerder gehad hebben. 🙂