Schwaben Park heeft een glimp van hun nieuwe folders voor 2020 op hun instagram story gezet, en het lijkt alsof er inderdaad van een suspended/inverted coaster gesproken kan worden. Of het echt een Wiegand Wie-Flyer is zoals volgens geruchten is niet goed te zien.

Flyer is het Duitse woord voor folder en ik zie folders op de foto, dus kan hier weinig aan afleiden. Kan dubbelzinnig zijn, maar kan ook alleen maar folder betekenen.

Guy Dat snap ik, de geruchten voor een Wie-flyer bestonden dan ook al voor deze folders

Stijngeene Dat lijkt inderdaad een Wie-Flyer te zijn, maar dan de Powered variant en niet die met traditionele lifthill, is ook veel makkelijker zo, veel meer track op minder oppervlak. De enige andere Powered Wie Flyer in de wereld is deze https://rcdb.com/8827.htm

Edit: Voor de mensen zonder instagram (of voor wanneer de story offline gaat):

Ziet er voor Schwaben Park toch ook weer hartstikke leuk uit. Ik vind 't heel tof als een kleiner park zich profileert door voor ietwat unieke attracties te kiezen. Die rare flipperkastbaan eerst en nu dit. Leuk!

QDude24 Inselsberg Funpark

Die dus en uiteraard komt er tegen die tijd een Polen TR!

Dit viel me eerder wel op, maar ik was het vergeten te zeggen, maar Hummel Brummel krijgt, net als een mountain coaster, een pook waarmee de gast de snelheid kan regelen, het is de eerste Wie-Flyer met dit snufje.

ArcovandenBroek ahahaha bedankt, ik zal kijken

• Julio heeft hierop gereageerd.

Schwaben Park heeft via hun instagram story meer informatie gegeven over alle nieuwe toevoegingen die in 2020 zullen komen.

Ten eerste laten ze nu de volledige Flyer zien, waarop trots wordt geadverteerd met Hummel Brummel. Ook zijn de karretjes te zien, wat de standaard Wie-Flyer karretjes zijn.

Vorig jaar was door de bouw van darkride Azura een oude show opgeheven, nu keert er een nieuwe show terug, met jungle thema.

Ook komen er in 2020 blokhutjes die het mogelijk maken om te overnachten bij het park, ze blijven daar dus lekker bezig!

4 dagen later

Deze still van de layout kwam op een insta story terecht

Naast de layout van Hummel Brummel zijn ook Force one en Wilde Hilde te zien, evenals de ingang van het park. Naarmate daarvan ben ik op Google earth wat gaan puzzelen om te kijken hoe deze baan precies zou komen te liggen, en dit is het resultaat

De baan zal over de ingang en parkeerplaats langs racen, evenals een flink stuk van het park, hij staat dus niet gewoon ergens in een hoekje zoals alle andere achtbanen, maar heeft echt interactie met het park

QDude24 En daardoor zorgt deze toevoeging er ook voor dat de andere achtbanen ook meer bij het park worden betrokken in plaats van dat ze zo afgelegen liggen.

Schwaben Park wordt wel steeds interessanter om een keer te bezoeken. Ondanks dat het nog altijd een klein parkje is, hebben ze wel een aantal unieke dingen staan.

Het zou mooi zijn als deze nieuwe achtbaan Force One en Wilde Hilde wat meer verbind met de rest van het park. Als de lay-out en locatie ten opzichte van Fore One uit de Instagram story een beetje kloppen zal dat inderdaad gaan gebeuren. ALleen denk ik wel dat je hem op jou tekening het gebied te groot hebt ingetekend. Ik denk niet dat e baan veel verder zal komen dan de eerste groenstrook die je naast Force One ziet op die luchtfoto.

Marvin het gebouw dat je onderin kan zien is de ingang van het park, waar de baan letterlijk overheen gaat, ik zal er dus niet enorm naast zitten

8 dagen later

Ride Review heeft een video gemaakt waarin de teaser voor Hummel Brummel te zien is

En schawben park heeft op Instagram een foto geplaatst van de bouw van de nieuwe show

2 maanden later

Schwabenpark deelt dat de bouw van Hummel Brummel is begonnen!

Edit door @Niek @QDude24 je hoeft geen screenshots van instagram te nemen, je kunt gewoon de insta-post delen (link kopieren, plakken op 't forum). Ik heb je post aangepast, scheelt scrollen 😇