Ralf John En waar iedereen bang voor was... de Eiffeltoren... dat blijkt prima te kunnen, ook vanuit deze hoek.
ppc-anoniem-1 Gisteren naar Awesome Planet geweest en dat was een toffe nieuwe versie van de voorganger ‘The Circle of Life’. Ook deze film vertelt het verhaal over onze aarde en wat er momenteel gaande mee is en hoe we dit ‘samen’ op kunnen lossen. Qua boodschap en verhaal identiek maar qua toonzetting, tempo, humor en beeldtaal volledig van deze tijd. Vooral de komische noot en intonatie van de voice over (bekend als Phill van Modern Family) voegt erg veel toe. Een erg leuke film om tussendoor mee te pakken 😃 Futureworld is inderdaad dramatisch qua schuttingen, de Walt Disney Studios hebben er een stuk minder momenteel 😉 Als eerste indruk (ook als derde indruk overigens) van het park niet al te best en na het vuurwerk (toffe tijdelijke show trouwens: Epcot Forever) met het uitlopen loopt het best wel vast. Even door de zure appel heen bijten zullen we maar zeggen...
Ralf Mooie info @Hjalmar , @John en @ppc-anoniem-1 ! En dan zijjn nog niet eens de schuttingen voor de ingang meegenomen waar nu ook alles op de schop gaat. Wat me elke keer opvalt is de verwijzing East en West, want eigenlijk moet je de epcot kaart darvoor op zijn kop houden, met spaceship earth aan de bovenzijde.. Let wel... in de update van de parkmap is het (op de kaart) onderste gebouw van innoventions West ook al verwijderd. Dat staat er nog wel nu.
Hjalmar Ralf Het gaat momenteel zo belachelijk snel met alle veranderingen en aanpassingen dat het eigenlijk bijna niet bij te houden is. Elke dag is er wel weer een nieuw stuk schutting opgegooid of een aanpassing gedaan in de looproute.
John Vanmiddag terug naar Epcot geweest, wederom met Skiliner. Vind het wel lekker om direct binnen te komen in de World Showcase merk ik. Het featureworld deel trekt me minder en minder merk ik. Zeker nu alles nog in aanbouw is. Vanmiddag naast belachelijk lekker gegeten in het Japan paviljoen (de Sushi daar 😍) en de bakker in de Franse markthal (Kan menig bakker in NL iets van leren. Echt heel lekker 😋), hebben we twee van de drie nieuwe films gecheckt. Beauty and the Beast sing along. Erg leuk! Mede door het eindeloze enthousiasme van de doorsnee Amerikaan natuurlijk. Werkelijk de hele zaal zong mee. Daar zijn wij in Nederland of zelfs Europa echt een stuk minder goed in. De film van zo’n kwartier is een twist op het originele verhaal waarbij LeFou plots de held is. Veel humor en gezelligheid. Ik ben fan! De andere film was twee paviljoenen verder; Canada Far and Wide in Circle-Vision 360. Kolere, wat was die tof! Één grote reclamespot natuurlijk, waarbij het liedje op het einde wel heel cheesy aanvoelde. Maar de beelden in de 10tal minuten ervoor... Adembenemend! Ben nog nooit in Canada geweest maar zou er na vanmiddag dus wel heen willen 😅. Ik zou zo nog eens langs kunnen wippen om de gemiste beelden op de schermen die je niet ziet als je in de circle staat en je de helft van het beeld ongeveer kunt zien. Zeer geslaagd 👍🏻
ppc-anoniem-1 Gisteren goed een kijkje genomen rondom Ratatouille en vanuit het park is de loods écht wel negatief aanwezig. Vanuit world showcase zie je de groene gethematiseerde loods staan en ook de net geplaatste gevelrij zie je vanuit het standaard ‘world showcase rondje’ vanaf de zijkant waardoor het overduidelijk zichtbaar een plaat is. Ziet er momenteel erg goedkoop uit en Disney onwaardig. Maar zoals ze zeggen; niet oordelen voor dat het af is. Wie weet wat ze er nog tegenaan gaan plakken...
John ppc-anoniem-1 eens hoor. De plaat met gevels is vooral heel schraal vind ik. Maar zo zijn er zelfs in World Showcase meer voorbeelden te vinden. De enorme kasteelloods achter Duitsland vind ik bijvoorbeeld ook niet heel fraai. Maar erger nog; de belachelijk grote doos waar Guardians of the Galaxy in komen. Die zie je iedere hoek van het park zo ongeveer. Ze hebben hem lekker blauw gemaakt in de hoop dat hij weg valt tegen de vaak aanwezige blauwe lucht in Florida, maar dat is toch vies tegengevallen de keren dat ik hem zag 😂
Vriend_van_de_club John Maar erger nog; de belachelijk grote doos waar Guardians of the Galaxy in komen. Die zie je iedere hoek van het park zo ongeveer. Ze hebben hem lekker blauw gemaakt in de hoop dat hij weg valt tegen de vaak aanwezige blauwe lucht in Florida, maar dat is toch vies tegengevallen de keren dat ik hem zag 😂 Dat wilde ik dus net gaan vragen na het lezen van de reactie van Lars. Ik hoop dat de nieuwe gebouwen in het toekomstige World Celebration en World Discovery (voorheen Future World) een en ander gaan blokken / aandacht afwenden van die doos.
Hjalmar Het logo van Harmonius is zojuist vrijgegeven. ik vind het netjes en strak en goed passen in de nieuwe huisstijl van EPCOT!
Hjalmar Njit ik vond Epcot forever echt een verschrikkelijke show en eigenlijk alleen leuk als je opgegroeid bent met de originele paviljoens. Aangezien mijn eerste bezoek in 2017 was, heb ik er echt niets mee. Het nieuwe thema lijkt toch meer aan te slaan op bekende Disney nummers en daar heb ik persoonlijk genoeg kennis van.
Dennis Hjalmar Epcot Forever, was toch een tijdelijke show tot dat de nieuwe show na Illuminsations klaar was. Dit vanwege de contracten die ze hebben met de restaurants. Waar in stond dat ze elke avond een avond show zouden hebben...
Hjalmar Goed, maandag ochtend, tijd om eens te kijken hoe zaken er bij staan in EPCOT. Gisteren is de nieuwe rope-drop in gebruik genomen waarbij in plaats van 1 er nu 2 zijn. Wanneer je bij Spaceship Earth naar rechts gaat zul je op een by-pass komen die richting The Sea zal gaan. Dit wordt aangegeven in de ochtend door een medewerker met een bord. Als je aan de linkerkant staat zul je op een nieuwe by-pass komen die langs de zijkant van Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind (Disney moet echt kortere namen gaan bedenken 😛). Nu er twee ingangen zijn is de parkmap ook weer enorm veranderd en deze zal waarschijnlijk vanaf deze week er zo ongeveer uit komen te zien. Voor de robe-drops moet je hier zijn. Over Cosmic Rewind gesproken, het gebouw van de nieuwe attractie begint nu in zijn laatste externe verandering en dat is de plaatsen van de zonnenpanelen. Precies zoals het op de concept tekeningen ook stond. Positief weer een beetje meer groene energie in WDW. Ondertussen zijn er nieuwe bouwmuren bij gekomen die het restaurant Electric Umbrella afschermen zodat deze verbouwd kan gaan worden. Ter vervanging is er een nieuw restaurant geopend bij de EPCOT Experiences genaamd Eats at the Epcot Experience. Phineas and Ferb: Agent P’s World Showcase Adventure draait helaas ook niet meer en wordt binnenkort vervangen door DucktTales. Regal Eagle Smokehouse begint ook steeds meer vorm te krijgen Ratatouille begint ook steeds beter uit te zien met zijn enorme backdrop. De meeste elementen zijn herkenbaar zoals de bekende fontein die ook in Parijs staat. Helaas krijgt WDW wel echt de beter uitziende variant als het gaat om entree en aanloop. Ondertussen is natuurlijk de sloop nog steeds bezig, voornamelijk in het gedeelte van MouseGear, zie hier een zeldzame foto van de binnenkant.
Njit Hjalmar Gisteren is de nieuwe rope-drop in gebruik genomen waarbij in plaats van 1 er nu 2 zijn. Dat is inderdaad wel beter ja. Nu stond iedereen aan de rechterkant en moest je helemaal omlopen als je naar Mission Space wilde lopen.
Hjalmar Mocht trouwens iemand nog behoefte hebben aan limited edition attractie posters van EPCOT, momenteel zijn er 100 posters te koop van Space 220 en 100 van Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind voor 90 Dollar per stuk.
Marvin Hele gave posters maar die prijzen slaan natuurlijk nergens op 😅 Hoe kunnen 2 printjes nu bijna net zo duur zijn als een Lightsaber 😂
Njit Hjalmar Omdat van beide printjes er maar 100 zullen komen 😛 en ze waarschijnlijk de dag erna voor het dubbele op Amazon staan..