Leuk om eens wat achtergrond informatie over deze ride te lezen! Ookal is de attractie in de keren dat ik hem heb gedaan altijd sterk verouderd geweest (heb hem pas enkele jaren geleden voor het eerst gedaan). Heb ik het altijd een bijzonder boeiende ride gevonden. Weet nog goed hoe ik met mijn mond vol tanden zat de eerste keer niet wetende dat er zo'n grote show building achter zat. Goed nieuws dat ze er nu eindelijk wat aan gaan doen, ben benieuwd! 😁

Erik Misschien Temple of the Night Hawk / Hollywood Tour. Daar zit ook een interessante historie achter

• Erik heeft hierop gereageerd.

Wat een fijne attractie was dit in zijn glorie jaren. Een geniale spanningsopbouw en mysterieus sfeertje van opstapstation tot splash.

De hele boel die op het laatst instort en onder water komt te staan om daarna omhoog getakeld worden in de vulkaan vol met rook, terwijl je geen hand voor ogen zag. Met als climax dat hoe hoger je kwam hoe warmer en benauwder het werd in de vulkaan.

Eigenlijk een veel betere ride dan de Vliegende Hollander, zeker gezien het bouwjaar. Ik vind dat je die vergelijking best mag maken.

Wat mis ik de Warner Bros tijd in dit park. Ik hoop dat de renovatie een beetje van de oude glorie terug kan brengen, maar de laatste keer sprongen de tranen me figuurlijk toch wel in de ogen bij het zien van de staat waarin de attractie zich bevond.

Mooie special hoor, fijn om te lezen. Ik vind deze ride ondanks zijn leeftijd nog steeds één van de toppers van het park, dus het is fijn dat ie wat liefde heeft gekregen. Ik geloof dat ik na Star trek ook best wel de verwachtingen hoog mag zetten.

Bedankt voor alle reacties. Erg fijn om deze blijk van waardering te krijgen.

@Marco Dat ligt eraan. Als ik het vergelijk met Excalibur, dan leg ik mijn verwachting helaas juist wat lager...
    Kevinnnet Doel je dan meer op Space Center? Ik heb helaas die baan nooit als Space Center mogen doen, dus ik heb er wat minder affiniteit mee, maar ik zal eens kijken. Als ik genoeg info kan vinden, dan zal ik wellicht nog wel een special schrijven.

Erik Misschien een geluk bij ongeluk, maar ik heb deze attractie niet meer gedaan sinds het Never ending story was. De laatste 2 nieuwe toevoegingen die ik gedaan heb waren Star trek en Van Helsing.

Leuk om deze blog te lezen, ik ben erg blij dat deze mooie attractie wordt opgeknapt, het jammere is dat we pas in de zomer weten hoe die is.

tof! ik mis toch het oude wbmw wel.. die voorshows.. never ending story.. het park is een hoop van zn glorie verloren.. ze hebben wel.nog steeds 1 van de beste halloween events van de regio!

Erik Of een combi samen met de Hollywoord Tour en Fantissima

Deze komende week komt de Backstage Special van Bermuda online. We zien hier dus alle ins/out van de komende verbouwing. Nadat die online staat ben ik bereid om al jullie ingewikkelde vragen te beantwoorden 😉

Mooi stuk.
      Het slechte geluid in de Bermuda dreieck is wel een dingetje. Het geluid staat schreeuwend hard en lijkt continu te oversturen.

Chimeara Dat heeft vooral te maken met de techniek uit Australië en dat alle kabels in beton zijn gegoten. Ze gaan dit helemaal aanpassen in Area 51!

7 dagen later

Eindelijk eens tijd gehad om de special helemaal te lezen, tof gedaan @Erik !
        nooit geweten dat WBMW een halve kopie was van een Australisch park eigenlijk.
        Ben benieuwd hoe hij er straks na de opknapbeurt uitziet!

Erik Leuke toevoeging! De gelijkenissen zijn echt overduidelijk, grappig om te zien.