Hoe dan ook, Symbolica rammelt verhaaltechnisch omdat het verhaal van de voorshow niet verder gaat zodra je in de attractie zit. Daar zullen vast redenen voor zijn zoals internationalisering waardoor je zo min mogelijk wilt vertellen, maar de gemiddelde bezoeker snapt niet dat je je fantasie kan gebruiken in dit paleis. Het is dus in de eerste plaats wel een beetje gezichtsverlies dat de attractie een dergelijke vertelling nodig heeft voor een betere ervaring. Anderzijds kan ik geen betere oplossing bedenken dat hetgeen ze nu gaan toepassen.
Zelfs al zou het een vrij statisch gebeuren worden van Punctueel, wat ik trouwens wel verwacht, is een extra beleving in die stomme spiegel wel een meerwaarde. Dat hele interactieve gebeuren werkt voor geen meter op deze manier, dus goed dat die gimmick eruit gaat en/of veranderd in zijn opzet.
Van mij mag Punctueel nog wel vaker opduiken in de rit zelf. In eerste plaats door hem in de wachtrij na de voorshow terug te laten komen en je wijst op het feit dat hetgeen je nu met Pardoes gaat doen geenzins hoort volgens het protocol. Ook als je wegrijdt in het station zou zijn stem best hoorbaar mogen zijn dat je alle weten van nettiquette overtreedt en niet met de fantasie van Pardoes aan de haal moet gaan.