Tim Bij Droomvlucht of Fata Morgana, darkrides die dan wel gewaardeerd worden, is er toch ook maar amper verhaal terug te vinden.

Die vind ik qua opzet wel heel anders. Het idee van een grote darkride met grote scenes waar de sfeer bepalend is, is toch iets anders als wat Symbolica doet. Droomvlucht en Fata Morgana hebben geen verhalende voorscenes waar iets wordt voorgesteld wat er vervolgens niet echt is. Het is in die zin het verschil tussen Pirates en Phantom Manor.

10 dagen later

Dit is zoals het er in de kerstvakantie uit ziet. Je ziet ook wat er gebeurt als de bezoeker genoeg op de knop drukt, en wat er gebeurt als er te weinig gedrukt wordt.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

jeroen_twee
    Had hem vorige week in het echt gedaan, de mensen voor ons hadden mbt tot de knop nog steeds niet helemaal door wat er moest gebeuren, alhoewel de animatronics wel iets meer hadden mogen doen van mij vind ik het nog steeds een goede verbetering!

Tonnie Probleem is dat Pardoes zegt “druk op de knop hiervoor” waarna de glazen bol licht gaat geven. Mensen snappen er dan niks meer van.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Piet_Verdriet Mwa, het kwartje viel wel bij ze, maar toen ging Pardoes ons al helpen.
        Maar wat ik zeg, vind t een prima oplossing, sowieso vind ik dit soort interactiviteit niet heel boeiend.
        Bij de ridders was trouwens het schermpje ook "anders" interactief van voorheen, maar zag het niet goed omdat ik achterin zat.

Vriend_van_de_club Beetje nietszeggende reactie dit. Je hebt al meermaals laten weten dat je geen fan bent van Symbolica. We hebben het wel door inmiddels.

on-topic: Ik vind de interactiviteit nog steeds wat overbodig en rammen op een schermpje heeft maar weinig charme. Ik denk dat ze dit toch ooit gaan verwijderen. De darkride is mooi genoeg zonder die felle schermpjes. De poppen van Punctuel vind ik wel leuk gedaan. En ook wat hij zegt, is zeker grappig.

Vriend_van_de_club
        Hahahaha... maar dat vind ik wel iets te ver gaan.

Ja, in Symbolica had meer gezeten en het ontbreekt jammer genoeg aan een mooie verhaallijn erin.
        Maar de afwerking vind ik wel van een hoog niveau evenals hoe veel techniek weg gewerkt is etc.

Nee, een Lada is het zeker niet.

Ik heb het vanmiddag in de heldentour mogen zien. Ontzettend veel beter dan het was!
          Het verhaaltje dat opgevoed wordt door de pop en Pardoes in het scherm voegen echt iets toe aan de rit en is een ideale vervanging voor het stomme spelletje dat er eerder in de kamer zat.

Ok, als we stellen dat het een dure Alfa Romeo is, dan had ook ik liever een BMW gezien. Maar met deze aanvulling rijdt de Alfa een stuk beter!

Vriend_van_de_club daar kon men kiezen voor Droomvlucht of Symbolica. Van de 30.000 facebook gebruikers koos 25% voor Symbolica, en 75% voor Droomvlucht.

En dat snap ik dus niet, als ik naar Droomvlucht kijk zie ik talloze lelijke en onafgewerkte hoeken, vaak opgevult met wat op dat moment in de aanbieding was bij de Intratuin

• Tim vindt dit leuk.