Piet_Verdriet Daar ben ik het niet mee eens hoor.
Begin: je gaat op audiëntie maar Pardoes gooit roet in het eten.
Middenstuk: de tour door het paleis door verschillende bijzondere vertrekken.
Einde: je komt uiteindelijk, veel te laat, toch bij de koning waar het koninklijke feest al begonnen is.
Vliegende Hollander en Joris waren te moeilijk te begrijpen maar dit is dan weer te simpel ofzo?
Het staat qua opzet niet eens ver af van het alom bejubelde Mystic Manor vind ik.
Verder kun je beter niet je mening als feit neerzetten.
Dit werkt voor een boek, theater of filmstuk, maar voor een darkride zit het hem vooral in non-verbale storytelling. De spanningopbouw dat een verhaal je moet meegeven moet dan ook voornamelijk zitten in wat jij meemaakt ipv. de figuren. Het plotseling versnellen van een voertuig, een spanning opbouw in de muziek, een effect of reveal van een scène. De emotional arc (spanningsboog) zit op een vrij constant niveau bij Symbolica, alles is op hetzelfde vloer niveau, er zijn weinig deuren die scènes onthullen, de muziek is heel mooi maar weinig verschil in spanning van begin tot eind of per scène, het voertuig rijdt en draait op een vrij constante snelheid door de scènes. Vergelijk deze overgangen met Mystic Manor en zie daar het verschil. Ook al is Symbolica heel mooi afgewerkt, qua show mist het een emotional arc, een spanningsboog en reden waarom je dingen ziet gebeuren.