Nog eentje na mijn bezoek van gisteren:
Phantasialand is zwaar overrated
Ik was gisteren in Phantasialand na 2 jaar. Het was nooit mijn favoriete park, maar omdat vriendinlief en ik allebei Klugheimwee hadden besloten we het park nog een kans te geven. Eenmaal aangekomen bij de Sonderkasse duurde het 45 minuten om 3 groepjes mensen te helpen. Als gevolg hiervan kon ik niet rennen naar Crazy Bats en moest ik daar om 11:20 al 10 minuten wachten. Zelfs Taron was 5. Na die 10 minuten (1 trein, want er stond 1 trein op de baan!!!) kreeg ik een bril die onscherp was door een chagrijnige medewerker op mijn neus geduwd. Bij de tweede lifthill deed de bril al pijn op mijn neus door de scherpe randjes die andere VR brillen niet hebben.
De rest van de dag en het park vielen echter ook tegen. Chiapas zou open zijn omdat hij niet nat is in de winter, maar we kwamen er doorweekt uit en alle extra watereffecten stonden aan. Geister Rikscha staat zichtbaar op de slooplijst aangezien alle animatronics niet goed werkten. Zelfs bij de schipscéne en de reus stond de helft stil. Hier heb ik meer beweging gezien in het verleden!
Hollywood Tour ligt er ook zichtbaar afgedankt bij door kapotte animatronics. De bootjes waren smerig, het rook er naar een afgedankt riool (in het hele park stonk het trouwens gruwelijk erg!) en het personeel was ook weer erg nors.
De wachttijden die Phantasialand communiceert kloppen totaal niet met de werkelijkheid. Bij Maus en bij Mystery Castle stond 5 minuten in de app, maar in werkelijkheid was het meer dan 20 doordat er met de helft van de maximale capaciteit gedraaid werd. Communiceer dan op zijn minst gewoon de juiste wachttijden of communiceer helemaal geen wachttijden...
De enige 2 pluspuntjes in Phantasialand zijn de horeca en Taron. Taron is een beest van een achtbaan en gisteren reden ze hier wél met 4 treinen (de rest allemaal met 1 trein en Colorado met 2 treinen). De horeca is ontzettend goed en de prijs/kwaliteitsverhouding is bij veel tentjes een dikke voldoende. De capaciteit van de horeca kan op drukke dagen wel een probleem worden. Gisteren stond er al bij sommige counters een behoorlijke rij terwijl ze op volle capaciteit werkten.
Nee, Phantasialand ziet me voor FLY nog 1x terug volgend jaar en daarna pas weer wanneer ze weer iets nieuws openen. Ik vind het beetje de Duinrell van Duitsland: een redelijk parkje maar je kan véél betere parken bezoeken in de buurt die niet zo'n achterlijk hoge entreeprijs vragen.