Erik Bandit is (op de juiste plek) een prima achtbaan
Ik kom jaarlijks in Bottrop en sla Bandit niet over. Ik zit wel al jaren in het midden van het karretje (dus niet boven de wielen) en vind het op die plekken altijd prima. Op rustige dagen doe ik gerust meerdere ritjes.
Deze deel ik wel, maar ik zou hem nooit (meer) doen op een andere plek dan de tweede rij. Vanaf coach 2 rammelt Bandit ook in het midden van de coaches enorm!
Mijn meningen:
De Efteling is momenteel heel slecht bezig
Ik heb het idee dat ze het spoor volledig bijster zijn in de Efteling. De afschaffing van de zomeravonden, de laatste update van Symbolica die lelijk is en veel interactiviteit uit de attractie haalt (door de 4 knoppen te veranderen met 1 knop), het slechte onderhoud op veel plekken (Edna, Gondoletta-vis, rookeffecten, Rapunzels vlecht, kapotte effecten in Carnaval Festival). Het park lag er 5 jaar geleden veel beter bij!
De horeca in Disneyland Paris is goed te doen
De openingstijden van de horeca zijn een ramp, maar de kwaliteit van het voedsel wordt in mijn ogen steeds beter. Als je op de juiste momenten gaat eten (na 15:00, voor 16:00) kun je met relatief kort wachten nog overal eten. Fransen eten gewoon heel vroeg, en Disneyland Paris speelt in op die behoefte. Wij zijn het alleen niet gewend.
Hyperspace Mountain is beter dan Mission 2
Veel Disneyfans willen Mission 2 terug, maar ik vind Hyperspace een stuk beter. Mission 1 blijft (als ik naar de filmpjes kijk) wel de beste, maar of we die ooit terug gaan zien?
De shows in Europa-Park zijn leuker dan de attracties
Ik kom de laatste jaren echt nog puur voor de shows en horeca in Rust. De attracties zijn vaak een middelmaat (Arthur, Wodan, Eurosat 2.0, Silverstar, alle darkrides). Er zijn enkele topattracties (Blue Fire en Euro-Mir) maar de shows zijn in mijn optiek qua kwaliteit en diversiteit veel interessanter.
Simulators in pretparken zijn leuk!
Als laatste mijn liefde voor de (foute) simulators in pretparken. Star Tours, Time Riders, Race For Atlantis (RIP) en zelfs de kermissimulator in kinderstad Heerlen zijn echt mijn guilty pleasure.