Dat gaat wel heel rap, zou het kunnen dat ze de baan in oktober draaiend willen hebben om het mogelijk niet doorgaan van Halloween te compenseren?

• Bjorn heeft hierop gereageerd.

Zo met het zonlicht erop vind ik de kleuren combinatie toch wel erg tof. Ze hadden nog geen groene baan in het park dus dat vult wel de vrolijke kleuren aan van de andere banen.

En ondertussen zijn ze ook aan de lifthill begonnen. Wat kijk ik uit naar die baan!

Bron: ThemeParkMagic

Ziet er naar uit dat ik walibi nogmaals zal gaan bezoeken "binnenkort" , na 15 jaar...

Heerlijk dat we zulke grote achtbanen zo dicht in de buurt krijgen. Zouden ze voor de winter valt de baan compleet willen hebben? Zodat een opening met het begin van seizoen 2021 gaat lukken? Dat zou ook wel weer eens ouderwets lekker zijn in plaats van al die openingen halverwege je seizoen.

gjee Heb de indruk dat Halloween in Walibi Belgium wel doorgaat, ze adverteren er toch mee bij de Season Pass ("ook geldig tijdens Halloween").

Gisteren was ik in Walibi Belgium. Daar heb ik een glimp op kunnen vangen van de bouw van de nieuwe megacoaster. Hierbij wat foto's. Heerlijk om te zien in wat voor tempo zo'n "bouwpakket" in elkaar wordt gezet. De totale foorprint van het project is indrukwekkend. Ik kijk er erg naar uit om deze baan volgend jaar te kunnen doen, een goede reden om weer af te reizen naar Walibi Belgium.

Bedankt voor de foto update! Dat gaat inderdaad hard als je het vergelijkt met wat er een paar dagen geleden stond.

Ik kan echt niet wachten om die non-inverting cobra roll te zien. Dat wordt echt een uniek element!

Afgelopen zondag vond ik het al een indrukwekkend bouwterrein, maar zo te zien gaat het in rap tempo omhoog. Welverdiende uitbreiding van een park die me na jaren teleurstelling enorm positief verrast heeft. Ben ook erg benieuwd hoe de entree tot het gebied gaat worden aangezien ik de indruk kreeg dat daar nog veel voor aangepast moet gaan worden.

BjornB
      Bedankt voor de foto update. De opbouw gaat wel erg hard.

Ik vond de bouw van Fenix echt tof om te volgen, maar bij deze bouw krijg ik dezelfde kriebels als toen we de eerste foto's zagen van Expedition GeForce, Goliath of Troy. Dit wordt echt een soort baan waarvan we er in de Benelux en verre omtrek nog maar weinig hebben. Een beest!

Hier heb ik zin in! 😃

Zo lag de bouwplaats er gisteren bij.
      Bijna 40 nieuwe foto's via onderstaande facebook post.
      Vooral de eerste indruk van de (non-inverting) cobraroll is indrukwekkend.

• Marvin heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Wow, inderdaad! Maar is dat echt non-inverting? Vind het er op deze foto vooralsnog best wel over-de-kop uit zien.

Marvin Maar is dat echt non-inverting? Vind het er op deze foto vooralsnog best wel over-de-kop uit zien.

Vooraf werd er gezegd dat het non-inverting zou worden, gezien de animatie video.
          Maar ik twijvel zelf ook.

Marvin Ik denk dat het weer zo´n gevalletje Jr Immelman van Black Mamba gaat worden. Het lijkt inderdaad over de kop maar het is niet niet boven de 135 graden. Als je kijkt naar de redenering van een inversie van Walibi: "Wanneer je voeten hoger zijn dan je hoofd" zou de stengel dive van Goliath ook een inversie zijn. Desalniettemin wordt dit denk ik een heel tof element in de baan.

Hyperion werd voorheen ook als non-inverting gezien, maar Rcdb erkent toch uiteindelijk dat er een dive loop in zit. Het kan dus best zijn dat het park/Intamin zegt geen inversies, maar iets dan uiteindelijk in de fancommunity toch gaat tellen als inversie.

Die dive in Hyperion in Energylandia is ook zo’n officieel non-inverting-maar-ziet-er-toch-wel-discutabel-uit element. Benieuwd hoe deze in België er straks uit ziet, lijkt inderdaad wel bijna een inversie te worden.