Orangedevil Overigens hoef je geen medelijden te hebben met het personeel dat ze zo'n laag basis salaris hebben want ze verdienen meer met dit fooisysteem als met een vast salaris.
Ik heb nooit medelijden met personeel dat schijnbaar een laag salaris heeft, mij kan je niet wijs maken dat werken voor een laag salaris het enige is wat iemand kan doen.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderlijke situaties, maar dat heb je als persoon naar mijn mening helemaal zelf in de hand, als je zelf bereid bent om dat stapje extra te doen door bijvoorbeeld na te denken over je levenspad dan zijn er kansen genoeg om een leuk salaris te krijgen.
Orangedevil Als we een rekening van 52 dollar hebben ronden we af naar 60. Maar als de rekening 50 dollar is leggen we ook 60 neer. Dus de ene keer is het procentueel meer dan de andere keer.
Dit vindt ik wel een mooie richtlijn waar ik mij zeker in kan vinden, niet dat ik te beroerd ben om een fooi te geven maar ik heb nu wel al de gedachte van als het al op de bon vermeld staat trek het er dan maar helemaal vanaf.
Een fooi moet een gunst zijn en geen verkapte verplichting.😉
Orangedevil Tenslotte hoef je bv bij de mac ofzo geen fooi te betalen.
De Mac en al die andere fastfood meuk is iets wat ik in Nederland als als een nare ziekte vermijd, dus in de US zal dat niet anders zijn.😂
Marco er zijn genoeg (lees: teveel) leuke tentjes waar je kan eten.
De keuze is inderdaad reuze, zeker in de bubble van Universal en die van Disney, verhongeren zullen we zeker niet.
Omkomen van de dorst in Universal parken zullen we ook niet doen.
Als ik het internet mag geloven is er bij Epic Universe een refillable Stanley cup, nou als die maat inderdaad groot is dan is dat prima te delen voor twee personen en verder doet water ook prima de dorst lessen.
Daarna voor ongeveer 12 dollar per dag unlimited drinken en koffie en thee met dat formaat beker, nou dat drukt op een positieve manier al de kosten.