De afgelopen weken hadden we al veel voorpret, maar nu is het officieel, de trip naar Orlando is geboekt.
We vliegen vanaf Londen Heathrow, en we beginnen met een dagje Londen dus waar we de shows Harry Potters and the cursed child gaan bekijken.
Na een overnachting in het Hilton (met dank ook aan het Youtube kanaal van Adam Hattan voor de inspiratie) vliegen we met Virgin Atlantic door naar Orlando.
Het voorgerecht begint dan echt met een week Universal Studios waar we in het Dockside Inn Hotel verblijven, met toegang tot alle parken en waterparken.
Daarna lekker door naar Fort Lauderdale/Miami voor een paar dagen met een hotel lekker bij het strand en verder de toerist uithangen.
Maar dan het hoofdgerecht zeg maar, de reden waar rondom deze vakantie alles is geplande namelijk een 5 daagse cruise langs de Bahama's met de Disney Destiny.
Voor de liefhebbers hier een linkje naar de site:
https://disneycruise.disney.go.com/en-eu/cruises-destinations/list/WD0051/5-Night-Bahamian-Cruise-from-Fort-Lauderdale/2026-07-13-Disney-Destiny
Cruisen is niet mijn favoriete bezigheid, maar heel eerlijk op een Disney schip waarbij de Hero's en Villians het grote thema zijn, met alle toeters en bellen van de nieuwe shows, barretjes, en al die interactieve meet en greets dan ben ik er zeker voor te porren, ook natuurlijk omdat Disney boven de deur staat zullen we maar zeggen.
En cruisen op een Disney schip is toch wel serieus een bucketlist dingetje voor ons geworden en we hebben een prima kamer op de 10e verdieping compleet met Verandah en lekker dichtbij de forward liften.
Als toetje sluiten we de vakantie af in Walt Disney world en verblijven we in Disney Coronado Springs om daar ook weer 6 dagen lekker te vertoeven en te genieten van de parken.
Nu alleen nog even de reisvisa's fixen en we are good to go, apps zijn ook al geïnstalleerd en de voorpret kan nu echt gaan beginnen.
Nu zijn wij nog nooit in Universal geweest en wat Disney betreft is onze enige referentie het park bij Parijs.
Universal zal een grote verrassing worden van rides, waarbij mijn partner als fan heel graag de Harry Potter rides wilt doen, zelf kijk ik meer uit naar Epic Universe en dan met name Darkmoore en de gebieden van Super Mario en Donkey Kong.
Wat Disney betreft kijk ikzelf vooral uit naar Galaxy's Edge en rides die te maken hebben met Marvel, en verder laat ik alles vooral over mij heen komen.
Wat attracties denken we wel eruit te kunnen komen, maar voor tips en must eats in beide parken houden we ons zeker aanbevolen, wel rekening houdende met 1 persoon die een lactose intolerantie heeft, dus geen Dole Whip voor mijn partner vrees ik.