Ikzelf ben gay, studeer Biologie en ben best conservatief en ik erger me vooral als het gaat om "progressief" gedachtengoed. Bijv. de uni van Utrecht die er probleem van maakt dat pasen en kerst zo niet mogen heten. En dat Nederlanders tegenwoordig worden buitengesloten van solicitaties. Iedereen is gelijk dus ga geen mensen uitsluiten en dus ook niet zelf discrimeneren. Ik vind dat beetje bij beetje de Nederlandse identiteit word afgenomen. En heel eerlijk vind ik links ook best hypocriet, ze benoemen als het gaat om lgbt rechten wel de extreem rechtse kant, maar slaan vaak de haat vannuit een bepaalde groep over omdat ze bang zijn te discrimineren. Dat lost dus totaal niks op. En vooral Halsema is echt hypocriet, naar Budapest gaan terwijl ze wegkijkt van de bron van het dalen van het homoacceptatiecijfer in haar eigen stad. Super schijnheilig vind ik dat, als het erop aankomt lossen ze niks op. Net als Jetten die verontwaardigd reageert toen naar buiten kwam dat het homoacceptatie in Amsterdam flink daalt, goh hoe zal dat nou komen? Vind pride en al die vlaggen ook alleen maar symboolpolitiek dat uitgebuit word achter de rug van gays om en stigmatiserend werkt. Ikzelf moet dus echt niet veel van het huidige "progressieve" beleid hebben ookal ben ik zelf gay. Ik geloof er wel in tot op zekere hoogte maar hoe het er nu aan toe gaat stap ik ervan weg.
Als het om klimaat en natuur gaat zit ik meer in het midden. Klimaat is zo'n complex iets er zijn zoveel dingen nog vaag over. Het is in de geschiedenis constant veranderd. Daarom heb twijfels over dusdanige maatregelen die onze economie, industrie, landbouw etc. afbouwen. Waar ik wel voor ben is meer natuur, landbouw natuurinclusief maken, meer biodiversiteit, vergroening van steden, klimaatadaptiever inrichten maar vind niet dat veel boeren en bedrijven weg moeten, maar combineer het. Help ze om millieuvriendelijker te worden want als klimaatverandering doorzet zijn veel plekken in de wereld niet meer geschikt voor landbouw en zal het fijn zijn als we toch wel een goede voedselvoorziening hebben. Probeer van pesticiden af te stappen waar mogelijk en zorg ervoor dat landbouw sustainable is, inclusief natuur. Er zitten zoveel kansen erin om natuur en landbouw te combineren, het is nu alleen of natuur of landbouw maar combineer het. Waar ik ook vanaf wil zijn windmolens want die dingen vervuilen de horizon, vermoorden vogels en moeten alsnog vaak vervangen worden dus zo sustainable is dat niet. Net als elektrische autos waarbij vaak gebruik word gemaakt van mensen uitputtend arbeid. Ga meer over op kernenergie bijvoorbeeld.
Als het gaat om buitenlandse conflicten zal ik het liefste zien dat we gewoon neutraal blijven zoals Zwitserland eigenlijk doet.
Als het om EU gaat vind ik dat we meer onze eigen wetten mogen maken en minder invloed van de EU. Want EU regels hebben niet altijd evenveel zin, we hebben bijv. weer andere problemen dan bijvoorbeeld Griekenland. Maar ben wel voor vrije handel, beweging van bevolking tussen lidstaten etc.
Qua migratie vind ik dat we moeten selecteren, waar zijn mensen nodig, naar mijn idee is het allemaal te massaal en ongecontroleerd. Vooral om sneller van de woningsnood afkomen. Vooral de arbeids en expatmigratie meer inperken. En asielzoekers alleen in gevallen helpen wanneer ze echt hulp nodig hebben. Opeen gegeven moment moeten we wel beseffen dat we niet eindeloos mensen binnnen kunnen halen omdat het toch wel voor problemen zorgt. Denk aan ruimtegebrek voor natuur, zorg die het niet meer aankan, infrastructuur etc.
Ikzelf ben altijd blancostemmer geweest, aangezien ik naar mijn idee op veel thema's uitschieters heb naar links of rechts. Qua natuur meer links tot op een bepaalde hoogte en qua Nederlandse identiteit meer rechts. De SP sluit opzich wel aan maar vind hun in sommige standpunten nog te progressief. Rechtser vind ik eigenlijk geen een partij helemaal top, vooral als het weer gaat om rechten van mensen en klimaat maar kan me wel vinden in hun conservatieve gedachtengoed als het gaat om NLse identiteit. Dus ik heb eigenlijk al sinds ik 18 ben blanco gestemd (ben nu 26) dus heeft iemand nog ideëen? Zit vooral tussen Ja21 (vind Joost Eerdmans wel goed overkomen en ben het op veel punten in zijn debatten met hem eens) en de SP te twijfelen maar zal wel weer last minute op blanco uitkomen ben ik bang. Partijen die ik sowieso uitsluit zijn VVD, PVV, FVD, SGP, Groenlinks/pvda, d66, CDA, denk en pvdd.