Ik heb gemengde gevoelens bij dit nieuws. Vooropgesteld denk ik dat het Raveleijn zich ontzettend goed leent voor gebiedsontwikkeling. Ik heb de sfeer rond rond dit thema altijd al leuk gevonden, maar de show was de laatste jaren gewoon ondermaats. Daarom ben ik ook heel blij dat dit gebied een upgrade krijgt. De infill vind ik wel een beetje onverwacht. Ik heb toch het gevoel dat de ontwerpers van de Efteling een heel ambitieus plan hadden voor een nieuwe invulling van Raveleijn en dat toen deze werd afgeschoten door de RvC, ze er dan maar een flatride tegen aan hebben gegooid. Zowel de aankleding/storytelling als de ligging zo dicht op Villa Volta maken me een beetje huiverig of dit wel in de Efteling past. Maar goed, daar kan ik pas over oordelen als we het resultaat zien verschijnen.
Dat er een nieuwe show komt, waar volgens verschillende berichten en geruchten toch wel alle registers voor open gaan, kan ik alleen maar blij mee zijn. Maar ergens voelt het wel vreemd. Het gebied van Raveleijn heeft namelijk al de perfecte backdrop voor een gebiedsontwikkeling, namelijk de prachtige gevelrij in de arena. Maar nu vind de gebiedsontwikkeling dus plaats buiten de arena, waar de Raveleijn sfeer en decor een stuk minder aanwezig zijn.