Ik denk dat het grootste probleem bij Walibi zelf ligt.(ja een open deur maar wil toch even mijn kijk erop ventileren)
Of ze het evenement te veel verkopen door goedkope tickets aan te bieden weet ik niet, maar als ik foto's en de socials bekijk lijkt het daar wel erg veel op met beelden van een mensenmassa waar je letterlijk over de koppen kan lopen.
De beveiliging had blijkbaar de boel niet onder controle, het bedrijf TSC.
Nu zie ik regelmatig mensen van dit bedrijf aan het werk en ze zijn te herkennen aan het groene poloshirtje als het weer het toelaat.
Maar over het algemeen zie ik hier een wat jongere groep mensen bij werken waarvan ik zo mijn twijfels heb of die het vak beveiliger wel begrepen hebben.
Natuurlijk moet je iedereen in elke sector de kans geven, maar ik liep op een event en zag dus een paar beveiligers, ik gaf ze hoogstens 20-22 jaar, en de dame in het gezelschap straalde nou niet echt gezag uit om eerlijk te zijn, maar was eerder zo'n dametje die je verwacht als influencer.
Nu is dat zeker een aanname van mijn kant, maar als die dame een kop kleiner is dan dat ik ben, (ik ben 1,80mtr) met een slank postuur, goed in de makeup, en armen als Chinese eetstokjes zo dun, dan ben je wat mij betreft qua looks in de verkeerde sector aan het werk.
Een evenement zoals HFN daar komt over het algemeen puberaal volk op af, en nu zullen de meeste geen kwade bedoelingen hebben, maar degene die dat wel dreigen te hebben daar moet je als beveiliger bovenop zitten, en de touwtjes heel strak houden.
Vooral als het een groepje is dat elkaar opjut of door entiteiten van buitenaf (ik noem een Eddie de Clown) opgejut worden door ze belachelijk te maken, dan moet je de boel retestrak houden en letterlijk een zero tolerance beleid voeren.
Ik noemde al Eddie de Clown, en dit karakter in zijn doen en laten is ook een aanjager wat mij betreft van ellende.
Doe een rondje socials en iedereen wordt voor rotte vis uitgemaakt en als sukkeltje bestempeld of nog erger.
En dat is prima hoor, maar laten we ook eerlijk zijn, tegenwoordig kan de doelgroep die een HFN bezoekt weinig tolereren en zijn ze om het minste of geringste al geïrriteerd, niet allemaal natuurlijk, maar goed, gooi er wat alcohol in, eventueel wat verdovende middelen en grenzen vervagen retesnel met alle gevolgen van dien.
Eddie mag wat mij betreft wel een toontje lager zingen en terug gaan naar een echte master of ceremonie zijn die de bezoeker wel in zijn waarde laat en niet uitmaakt voor rotte vis.
Natuurlijk mag je als karakter scary zijn, maar jut de boel niet met woorden als karakter op, hoe leuk dat ook op papier mag zijn, in werkelijkheid doe je er waarschijnlijk meer kwaad mee, want je zaait met het karakter Eddie een vorm van haat, en dat geeft ergernis en wat oogst je dan....precies alleen maar ellende.
Kortom Walibi mag zeker het nodige aanpassen, ook qua het karakter van Eddie daar valt al winst te halen, en als je het beveiligingsbedrijf wat je inhuurt ook instrueert dat er serieus bij elke scheet de verkeerde kant op ingegrepen mag worden dan zorg je er al voor dat een dusdanig evenement leuk en gezellig blijft.
Want dat mag het naast het griezelen en al die horror ook zijn, een leuk en gezellig event en verder geen gedoe wat er voor zorgt dat veel mensen een slechte avond hebben gehad.