Ik heb gisteren ontzettend genoten. Er was (zoals anderen al omschreven) een fijne, rustige sfeer in het park waardoor zowel de scarezones als haunted houses erg goed tot hun recht kwamen. In geen enkel huis dat ik gedaan heb was er sprake van polonaise lopen.
Bij binnenkomst werden we ontvangen met de oude soundtrack van Dark Intentions (die overigens ook overal in het park te horen was, buiten de scarezones om) en een grote groep scare actors in oude HFN kostuums. Ik herkende onder andere kostuums uit Anton Freak, Alice in Horrorland, Twisted Hellfire, Things, Scaredocs, Quarantine, Fiesta de los Muertos, Villains en Firepit. Tevens liep er ook een Chainsaw Drill Team rond in het park, maar met verdwenen figuren in plaats van enkel rednecks.
De anniversary show in Festival of Freaks was zonder twijfel het hoogtepunt van de avond. Ontzettend vet (en onverwachts) om Dr. Shock, Helga èn Beetlejuice weer in actie te zien. De acteurs spelen deze karakters met ontzettend veel plezier en dat straalde er echt vanaf. Een fotomoment met deze personages was helemaal de kers op de taart geweest, maar ik mag niet klagen.
De compilatie bij de Main Stage was dezelfde die gisteren door Walibi op YouTube is geüpload. Tof om te zien, lekker nostalgisch en ook voor de sfeer heel goed dat er minder DJ's in het park draaiden. Ik heb een aantal bezoekers gezien die afstapten op personeel om te vragen waar de muziek was, om vervolgens teleurgesteld richting de silent disco te worden gewezen. In mijn optiek helemaal niet erg, want minder DJ's betekent automatisch ook minder gezeik met drank.
Ontzettend veel lof richting het HFN team voor het bedenken en realiseren van deze avond: het voelde echt aan als een liefdesbrief naar fans en daar ben ik enorm dankbaar voor.