TheOnlyRealColonel
Ja zonde. Ik zie ieder jaar wel een verband tussen de berichten, het gaat bijna altijd fout op de zaterdag aan het einde van de herfstvakantie van de regio waar Walibi Holland zelf in ligt. (Edit: Ik ben zelf één keer op zo een zaterdag geweest, in seizoen 2012. Dat is de enige keer dat ik me echt onveilig voelde in het park, met toen wachtrijen van Goliath, Robin Hood en Space Shot die bij elkaar begonnen op het plein van de G-Force.) Wat de wachttijden betreft lijkt het redelijk ok te wezen, die kwamen zelden over de "triple digits" uit, en als dat gebeurde waren dat alleen YoY Thrill, Untamed en Lost Gravity.
Wat te doen? Was er alcohol in het spel? Ik vermoed deze keer eigenlijk van niet, bij het bekijken van de video's.
Deze figuren lijken er alleen maar te komen om "lekker" te gaan rellen, en daarbij helpt het misschien om de entree niet meer tegen afbraakprijzen op sites als VakantieVeilingen aan te bieden. Een vriend van mij wist op die manier voor twee personen voor €31 naar binnen te kunnen komen, zo een 70 procent minder dan wat het park zou moeten vragen. Kortingen is echt geen probleem, Nederlanders houden van kortingen uiteindelijk, maar je kunt te ver gaan. Ik zou liever zien dat het evenement zelf duurder wordt en dan de tickets voor de spookhuizen weer wat goedkoper.
Wat denk ik ook echt meegespeeld moet hebben: het weer. Het was afgelopen zaterdag gigantisch rotweer en Walibi Holland is al sinds jaar en dag niet het beste pretpark ter wereld als het gaat om schuilen tijdens regen. Dit ging vijf jaar geleden met de corona-editie ook grandioos fout toen het op de eerste avond ook keihard regende en beveiliging tevergeefs probeerde de kluwen mensen anderhalve meter uit elkaar te halen. Walibi besloot vervolgens het evenement te staken na dag 1 en ik liep zondag in een leeg stil park rond met alleen de nightrides en decorstukken van het "dierentuinhalloween". Bottom line: Het park moet echt voor nog meer schuilplekken zorgen, het helpt al dat die tent voor het podium staat op de main street, maar ik zie graag nog meer van dit soort tenten verschijnen. Ook in wachtrijen. Misschien zelfs permanent.
Verder heeft het park in een vreemde verstandsverbijstering in de winter van 2014-15 iets weggehaald wat ik bijzonder graag terug wil. De route tussen de Splash Battle en het reuzenrad werd weggehaald omdat deze ervoor zorgde dat verkeer niet meer naar de noordoostkant van het park ging waar niets te doen was op dat moment. Sinds 2016 heeft de noordoostkant wel degelijk een reden om daar te komen, Lost Gravity is een van de populairste attracties van het park. Echter is de rechterkant van het park effectief één grote lus geworden, wat eigenlijk altijd kansen op conflicten leidt. De meeste extra activiteiten tijden HFN zitten ook nog eens in deze lus, wat opstoppingen alleen maar erger maakt, en dan vooral bij Pirates Cove / Lost Gravity. Ik geloof er in dat wanneer de route terug komt waar deze was, de route er voor zorgt dat verkeer voor de Villa en Jefferson Manor (en de Clinic, maar dat is niet zo veel) niet meer langs die drukke route moet bij Lost Gravity en Pirates Cove, wat de kans op opstoppingen en onveilige situaties moet verminderen.