Phantasialand heeft nooit Wuze Town II bevestigd. Het is iets wat in de loop der jaren gewoon uitgelekt is. Maar zoals ik al zei, zijn deze plannen 20 jaar oud en hoeven nu al lang niet meer het daadwerkelijke plan te zijn.
Ik ga nu even een stukje speculeren:
Toen Wuze Town gebouwd werd, wist Phantasialand al dat een tweede hal er niet zomaar een jaar later zou staan. Dit zou gerust 5 jaar kunnen duren. Ik vind het dan niet gek dat het Space Center omgebouwd werd naar TotNH om beter in het geheel te passen. Deze ombouw was overigens behoorlijk low-budget. Er is meer weggehaald dan toegevoegd. De ombouw naar Crazy Bats is overigens ook low-budget, misschien afgezien van de VR installatie (ik heb geen idee wat dit kost). Ik kan mij best voorstellen dat Phantasialand beide ombouwen gedaan heeft 'om weer even een paar jaar met de baan vooruit te kunnen.'
Feit is wel, tijdens de bouw van Wuze Town heeft Phantasialand een rampjaar gehad met de brand. Hoewel Phantasialand altijd wel innoverend was, lijkt er in mijn ogen toen een knop omgegaan te zijn. Alle nieuwe projecten die sinds die brand zijn ontwikkeld (laten we zeggen vanaf 2004) zijn van dusdanig niveau dat het onderhand nog maar de vraag is wat er met Crazy Bats gaat gebeuren. Wuze Town is leuk, maar qua thema niveau haalt het het gewoon bij lange na niet bij Deep in Africa, Klugheim of het huidige Mexico.