Hollywood Tour is een beetje een verwaarloosde attractie en dat is doodzonde. Interessant genoeg lijkt er in de wintermaanden toch vaak aan te worden gesleuteld. Zo is begin dit jaar de lang defect geweest zijnde tweede haai in de scène van Der weiße Hai gerepareerd, en is twee jaar terug het volledige lichtplan vernieuwd. Ik geloof dat er momenteel zelfs geen grote storingen zijn maar het moge duidelijk zijn dat de attractie betere tijden heeft gekend.
Al eerder zijn scènes in Hollywood Tour vervangen (ik neem aan dat je dat bedoelt met renovatie) en dat is allemaal niet zo geslaagd als je het mij vraagt. Phantasialand is niet bepaald een kei in rethemes (zie Temple of the Night Hawk, Race for Atlantis en als meer recent voorbeeld, Crazy Bats) en eigenlijk is dat bij een darkride sowieso geen beginnen aan, tenzij je er bakken met geld voor over hebt. Dat zie ik PHL niet doen gezien de leeftijd en status van het gebouw en deze ride(s), en het is zou vele malen logischer zijn als het geheel binnenkort wordt vervangen door iets meer van deze tijd, iets waar Phantasialand wél goed in is, hoe zonde ik dat ook vind van de klassiekers.
Bovendien, wat zou je willen zien als vervangend thema voor HT? Het park lijkt met de verwijdering van de Night Hawk geen interesse meer te hebben in het in stand houden van het Wuzen gebied en traditionele darkrides in het algemeen zijn uit de mode geraakt in Brühl. Misschien is virtual reality brillen met clipjes van Hollywood films wel een oplossing voor de Tour? :')