Johan Dat zou compleet onnodig zijn, niks mis met het gebouw, en door de buren moet een opvolger toch in een hal of met metershoge geluidsmuren, kunnen het gebouw dus beter houden

Johan Ik heb geen verstand van het bouwtechnische verhaal maar de Hollywood Tour is natuurlijk niet het enige wat er in dat gebouw staat. Je zou er een hap uit kunnen halen en de hele attractie eruit kunnen trekken maar kom je dan niet in de knoei met Crazy Bats?

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Loekiloeki Ja dat klopt helemaal, de support palen voor Crazy Bats lopen door de vloer van Crazy Bats tot in het gedeelte waar Hollywood Tour is. (Zwart geverfde palen zie je als je een ritje maakt in Hollywood Tour vermomd als decor elementen)

QDude24 Nou, de buitenkant ziet er gedateerd uit vanwege de space-look, er kan nog steeds geen aankleding worden aangebracht bij de achtbaan vanwege tekortschietende brandveiligheid en de attracties zelf zijn ook geen oneindig leven beschoren.

Het zou haast kapitaalvernietiging zijn om te investeren in nieuw decor voor Hollywood Tour. Dat gecombineerd met het feit dat Crazy Bats een regelrechte mislukking is, zie ik liever een nieuw gebouw met nieuwe attracties verschijnen.

Ik ben voor het neerhalen van het hele complex en het bouwen van een nieuwe voltallige dark ride. 🙂

Erik idd, maar ik zie en hoor de buren nu al klagen over de mogelijke overlast die er zal zijn tijdens de sloop van het bestaande gebouw en de bouw van de nieuwe hal.

Ja, dat blijft belachelijk.
        Phantasialand zit al ruim 50 jaar op deze locatie. Dan wordt er een woonwijk naast gebouwd en gaan de bewoners klagen. Ga er dan niet naast wonen.

Als de woonwijk later is gebouwd dan is het inderdaad bijzonder dat er zoveel mensen klagen daar.

In het ergste geval sluiten ze de attractie en doen ze er niets aan, juist omdat er zoveel ellende bij komt kijken. Een gesloten attractie kost het park tenslotte niks 😉

Hollywood Tour ombouwen naar shooter.
        Dan kan ie nog jaren mee joh. 🙂

Volgens mij was het oorspronkelijke plan niet om het gebouw te verwijderen maar zou op de plek van Hollywood Tour een andere attractie komen die het gebouw uit zou gaan en gebruik zou maken van het meer. Dit werd echter tegengehouden door de gemeenteraad en op het meer mocht geen permanente bouwsels worden aangebracht. Vervolgens heeft men Wakobato gebouwd met compleet drijvende systemen die nergens aan het meer vast zitten en die attractie mag alsnog niet op zondag open. De plannen voor een vervanging van Hollywood Tour verdwenen in de ijskast en men is verder gegaan met de andere projecten.
          Wat mij betreft kan Crazy Bats nog lang mee als men eens goed investeert in een leuke aankleding. Is als familiebaan echt geschikt. Ook Hollywood Tour zou men leuk om kunnen bouwen naar een Wuze attractie met hetzelfde ritsysteem. Ik denk dat het park gewoon op het moment nog niet weet wat ze er precies mee willen en daarom weinig in de twee attracties investeert.

Het lijkt inderdaad alsof ze zelf al jaren op zoek zijn naar wat ze met deze hoek van het park moeten. Space Center/temple/crazy bats is zo'n grote achtbaan dat ik me kan voorstellen dat slopen een erg rigoureuze beslissing is. Zeker omdat de baan nog in prima staat zal zijn omdat ie indoor is. Dat Hollywood Tour niet meer kan zullen ze zelf ook inzien, maar ja... als je niet weet wat je met de rest van het gebouw moet...

Feit is wel dat door alle vernieuwingen elders in het park, dit complex in kwalitatief opzicht steeds meer afsteekt ten opzichte van de rest van het park. Ook qua stijl ziet het er niet meer uit. Dit wordt alleen maar erger, gezien de kwaliteit die Phantasialand laat zien bij hun recente projecten.

Ik denk dat de beste optie is om alles te slopen, en een nieuw indoor-complex te maken (dat zal moeten gezien de buurt) dat ook qua stijl veel beter past in deze tijd. Hier kunnen ze dan mooi een hoge-kwaliteit immersive darkride in onderbrengen (zoals we die in USA kennen). Dat is wat het park nog goed kan gebruiken na al die achtbanen, en het slopen van antieke darkrides 🙂.

Als dat zo is, is het zonde, zonder enige aankondiging

Zo lang er geen animatronics de container in gaan, weten we nog niks. Dit kan net zo goed een oud decor van de dinnershow zijn.

QDude24 Ik moest hier bijzonder hard om lachen. Wat is Phantasialand toch ook wonderlijk in hun communicatie soms.

Ik treur er echt niet om als Hollywood Tour weggaat, maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het jammer vinden als dit gebeurd. Aan de ene kant moet je je geschiedenis respecteren en aan de andere kant ook meegaan met de tijd. Ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren! Phantasialand kennende komt hier iets geweldigs voor terug mocht het zover komen.

Toen ik vorig jaar in Phantasialand was, waren er overal lange wachtrijen.
            Behalve voor Hollywoord Tour (en Geister Rikscha) waar je zo kon instappen. En nog waren de boodjes half leeg.

De ingang ligt ook zo verscholen en past totaal niet bij de rest van het gebied.
            De sets zijn enorm verouderd en je ziet dat ze al een tijdje er niks meer aan gedaan hebben.
            Een nieuwe darkride heeft het park wel nodig, maar liever iets heel nieuws!