Chingu Vergelijk dat met de familie Mack waar we vaak mee spotten qua “mediageil” zijn.
Eens.. de Löffelhardts zijn zo'n beetje het tegenovergestelde. Manuela is weliswaar heel vriendelijk en open, maar ik vond Robert vooral heel zakelijk over komen. Zeker niet onvriendelijk ofzo, maar je merkt wel dat hij niet graag in de kijker staat.
Vroeger - toen de vader van Robert het park nog runde - was het park overigens wel geregeld betrokken bij buurtfeesten en dat soort dingen. Je zou denken dat dit enorm moet helpen met de goodwill als je buurtfeest voor een groot deel door PHL gesponsord word. Ook werd heel veel arbeid lokaal uitbesteed. De lokale bakker mocht leveren en lokale bouwbedrijven bouwden aan gevels.
Uiteindelijk heb ik niet het idee dat dit het park veel heeft opgeleverd. In Rust is EP verreweg de grootste werkgever en is er eigenlijk niets te doen buiten EP.. alles daar draait op het park. In Brühl is die situatie heel anders. Het dorp heeft aardig wat dingen al van zichzelf, ze zijn best trots op hun kasteel bijvoorbeeld en er zijn nog diverse andere grote werkgevers (hoewel PHL wel de 2e plek in neemt zijn er genoeg alternatieven).
QDude24 De laatste 2-3 bezoeken die ik aan het park heb gemaakt waren allemaal zo druk dat je amper op de paden kon lopen. Ze moeten echt het aantal max aantal bezoekers naar beneden schroeven want dit is niet leuk meer zo.
Drukte is nooit fijn in een park en in PHL lijkt het effect van drukte nog veel groter te zijn dan normaal terwijl tegelijk dit ook nog eens veel vaker voor komt. Ze hebben in de laatste jaren weliswaar flink aan de infrastructuur gewerkt (en dat doen ze nog steeds) om de situatie te verbeteren, een tijdje heeft dat ook wel geholpen, nu niet meer.
Ik zou best graag wat minder drukte willen zien. Zeker toen ze de prijs flink omhoog gedaan hadden was het een tijdje best rustig, dan ben je wel wat meer kwijt, maar is je dag ook aangenamer. Anderzijds weet ik niet of dat zo economisch is. Je merkt dat de helft van de restaurants gewoon dicht blijft op zo'n dagen omdat het dan té rustig is om ze open te houden.
Michael Volgens mij is Phantasialand heel erg bezig met een toekomstgerichte ontwikkeling in hun prijsbeleid en zijn ze nu dus zoekende in wat werkt voor hun prijsbeleid. Want kortingen op tickets betekent ook iets voor de uitgaven in het park en dergelijke. Daar heb je een paar seizoenen voor nodig.
Goed punt. Ik hoop dat ze inderdaad een goede balans kunnen vinden die ook de drukte een beetje beperkt.
brandhout Ik bedoel, die adventuretrail is best leuk, maar we hebben geen
RfA/ Galaxy (vluchtsimulator+arcade)
Silbermine (Darkride)
Hollywood Tour (Darkride)
Gondelbahn 1001 nacht (Darkride)
Sprookjesbos
Phantasialand jet (Monorail)
casa magnetica (schiefe Haus)
-Wikingerbootsfahrt
Cine 2000
Het meeste is wel vervangen hoor:
RFA zou ik toch écht geen familie attractie durven noemen. Dat was wel echt bedoeld als thrill-ride. - Vervangen door FLY
Silbermine - Staat nog steeds deels leeg. Benieuwd wat ze er mee willen.
Hollywood Tour had eigenlijk nog open moeten zijn. Ik denk wel dat ze daar weer een Familie attractie voor terug willen hebben.
Gondelbahn - MaC
Sprookjesbos - Diverse kleine familieattracties rondom het meer.
Jet - is inderdaad nooit vervangen.
Casa Magnetica - tartuff
Wikingerbootsfahrt - Wakobato
Cine2000 - Pirates 4D in Berlin (word nu weer opnieuw verbouwd).
Juist een grote familie attractie die in je lijstje ontbreekt zijn de twee wildwaterbanen die vervangen zijn door Chiapas.. wat toch wel een thrill-versie is van de oude attractie.
Powered Coaster - Raik..
Er is uiteindelijk weinig familie spul dat niet vervangen is.. maar netto is er zeker een verlies. De perceptie van het verlies word volgens mij vooral versterkt doordat de Thrills steeds echt enorm groot worden (Taron, FLY), terwijl de familie attracties juist kleiner worden (Tikal, Adventure Trail).
De roep voor een nieuwe (grote) familieattractie word - terecht - ook steeds sterker. Ik denk wel dat PHL hier in gaat volgen (hebben ze in het verleden ook wel gedaan). Onder andere die nieuwe attractie in Berlin zal ongetwijfeld voor de gehele familie worden (gezien de naam). En ook het nieuwe pannekoekenrestaurant schreeuwt er wel om een familie-uitbreiding te zijn.
Het benieuwd me vooral wat ze van plan zijn met het overgebleven deel van de Zilvermijn en de Hollywood tour. Vooral die laatste zijn ze onverwachts mee opgezadeld en het is voor hun kostbare ruimte die nu niet gebruikt word. Ik snap ook wel dat ze er nog niets nieuws in plaatsen omdat ze ongetwijfeld van het gebouw af willen. Persoonlijk zou ik een (of meerdere) tijdelijke attractie(s) overwegen. Desnoods gewoon van de Kermis huren, anderzijds is dat wel flink beneden het niveau van het park.