laprikantan Gek genoeg heb ik wel dat gevoel in dat land.
Dat mag je vinden, maar het is gewoon asociaal om dat hardop te zeggen (ook in Frankrijk). Het verschil is dat de Fransen over zich heen laten lopen, maar zoiets in de meeste landen buiten Europa gewoon niet geaccepteerd word.
Ze tegen komen, maar zich naargelang gedragen zijn twee verschillende dingen. Nederlanders zijn een vrij belangrijke reden waarom Japanners een schurfthekel aan buitenlanders (in het algemeen) hebben: Simpelweg omdat ze zich niet aan de fatsoensnormen van dat land kunnen houden. Het verschil met de meeste andere landen is dat Japanners daar niet op acteren maar achter je rug om word je gewoon uitgekotst.. Het is wél de reden waarom andere landen daar dus wetten en regels voor aan nemen.. en dat gebeurd dus juist steeds MEER in plaats van minder.
laprikantan Van cultuur is in VAE geen sprake, dus aanpassen aan een stel holbewoners weiger ik, ergo ik kom er niet
Dit is verreweg het meest racistische wat ik ooit op dit forum gelezen heb. de VAE heeft juist enorm veel cultuur. Kijk eens verder dan je neus lang is en wat de media je voorschotelt. In Dubai en Abu Dhabi is het wat moeilijker te vinden (maar dat wil niet zeggen dat het er niet is - je kunt er nog authentieke Dhow's vinden), maar als je naar bijvoorbeeld Ras al Khaimah of Al Ain gaat zie je het veel sterker. Er bestaan daar nog forten van vroeger. In de woestijn vind je - naast de vele fake-tourisitsche versies - ook nog authentieke beduinekampen terug. In Al Ain word een oase onderhouden op de authentieke manieren van vroeger. Er zijn tal van musea die de history, cultuur en geschiedenis van het land laten zien.
laprikantan Mensen die vooral moeilijk doen voor de autoriteiten. Je wordt niet opgepakt omdat je de wet overtreedt, maar een fatsoensnorm? Dat klinkt nogal hoe een politiestaat werkt
Hoe is dat anders als wanneer je hier door de security uit een discotheek of club verwijderd wordt als je je misdraagt?? Ook dan kun je potentieel opgepakt worden door de politie, we hebben er genoeg wetten voor.. In andere landen is dat niet anders. Dus wij zijn blijkbaar ook een politiestaat?
En dan kom je al snel in een vicieuze circel terecht: Buitenlanders gedragen zich niet volgens fatsoensnormen --> Er worden wetten gemaakt om die fatsoensnormen vast te leggen zodat mensen bestraft kunnen worden die zich daar niet aan houden.
Waar denk je dat bij ons de wetten tegen bijvoorbeeld openbare dronkenschap, of stilte na 22:00u vandaan komen??
laprikantan Daarmee vraag ik mij af hoe Disney dus hier mee om gaat in de toekomst.
Gewoon niet: Iedereen die gelooft dat disney écht een reet geeft over normen en waarden is in mijn ogen gewoon ontzzettend naief. Er zijn al sinds jaar en dag voorbeelden te vinden van hoe Disney daar overduidelijk niet om geeft en dit alleen maar verkoopt als winstgevend model. De aangepast filmposters of films in Azië zijn in dit topic al genoemd, maar zo is er ook een verhaal van een jongetje dat geen princessenverjaardag mocht boeken omdat die alleen voor meisjes waren (dat is jaren geleden geweest, intussen kan het wel, maar heeft Disney toen ook backlash voor gehad). Er komt geen einde aan dit soort voorbeelden, wat voor mij gewoon overduidelijk is: LGHBT is voor Disney écht niet meer dan een verdienmodel in de westerse wereld.. daarbuiten interesseert het ze écht niet.