Jeetje wat een discussie 😃 ik behoor zelf tot de LGBTQI+ gemeenschap en het maakt mij allerminst uit dat Disney hier een park bouwt. Ik ga graag naar Disney en het blijft een bedrijf, financieel gezien is dit een top-investering. Als dit voor nieuwe inkomsten zorgt waardoor het bedrijf nog lang kan blijven doorgaan is dit toch goed. Maak voor jezelf uit of je hier naartoe wilt of niet. Als ik er naartoe zou gaan zal ik mij er gedragen zoals het land van mij verwacht. Net zoals velen verwachten dat anderen die naar hier komen onze waarden respecteren.
Al die uitingen hier van ik zal het nooit bezoeken vanwege hun wetten, dat is ook hypocriet hoor. Wil je "real" zijn trek het dan door; eet geen hamburger meer want McDonald's zit ook in Abu Dhabi, koop geen kleding meer van Zara of H&M (of honderden andere merken) want zij zijn ook gevestigd in Abu Dhabi, zie dat je zeker niet met een BMW, Mercedes, Audi, Toyota, Peugeot, Volvo, en nog tientallen meer merken rijdt want zij verkopen ook auto's in Abu Dhabi en ontwerpen soms specifieke modellen voor deze markt, luister niet meer naar tientallen artiesten die ook mensenrechten steunen maar wel voor miljoenen optreden op evenementen in het Midden-Oosten of hier concertreeksen geven,... Zo kan ik nog wel even blijven doorgaan. Geld laat de wereld nu eenmaal draaien en dat is de pilaar van Westers kapitalisme.
En dan kunnen we nog verder gaan. Ik ken zoveel mensen die kopen op Shein, wegwerp fast clothing die door mensen in slechte omstandigheden wordt gemaakt. Computerchips die worden geassembleerd in bedenkelijke fabrieken en waarvan de grondstoffen worden ontgonnen door kinderen maar waarbij men er geen probleem van maakt dat deze in je laatste nieuwe smartphone zitten die je kocht terwijl je oude eigenlijk nog wel wat langer kon meegaan. Je lekkere koffie in de ochtend waarvan de bonen geoogst worden door arme boeren.
Vind je het allemaal niet tof, goed dat is ieders eigen mening. Stop dan met naar Disney te gaan, beëindig je abonnement op Disney+ en ga in de zetel zitten een boek lezen.
Zucht, ik heb men ding gezegd 🙂
Laten we het hebben over wat voor fantastisch park/resort Disney hier hopelijk gaat ontwerpen en hoe andere parken kunnen meeprofiteren. Want er zal nu zeker geld binnenkomen voor Ride Development waar ze weer nieuwe dingen kunnen proberen die ze daarna elders kunnen toevoegen.
Ik ben wel benieuwd of ze hier voornamelijk voor een indoor park gaan met interactieve en digitale attracties. Hoe het gepresenteerd wordt lijkt het alsof er geen klassieke attracties als een Big Thunder Mountain of It's a Small World zullen komen maar eerder een hoogtechnologisch park. En of alles IP-gerelateerd zal zijn. Ik hoop dat Imagineering nog eens creatief mag zijn en iets uniek zonder IP mag ontwerpen. Ik verwacht sowieso wel een groot Arabisch gebied, al dan niet een romantische versie geïnspireerd op Aladdin.
Gelet het klimaat zou het wel interessant zijn om hier misschien nog eens een Disney waterpark te ontwerpen. Ik neem aan dat ze ook wel een meerjarenplan zullen opstellen waar mogelijke uitbreidingen reeds worden besproken dus dit zou een goede optie zijn.
Ik hoop dat we snel meer details gaan krijgen!