Markiewong Bedankt, goede uitleg.
Ze rekenen het virtueel wachten inderdaad niet mee als wachten (wat niet onterecht is) en het gemiddeld aantal attracties gaat omhoog omdat er meer infills gedaan worden.
De winst zit inderdaad in de Infill attracties. Qua E-ticket rides denk ik niet dat het in de praktijk een écht verschil maakt. En juist omdat de Efteling die infills mist, gaat de hele berekening daar amper tot niet op.
Overigens: Het punt dat mensen het systeem niet (willen begrijpen) blijft zelfs nu (pakweg 25 jaar later) een issue.. Zelfs hier op het forum zijn er nog steeds mensen die het niet snappen. Laten we eerlijk zijn: Als mensen het systeem fatsoenlijk zouden snappen (en de parken er ook fatsoenlijk op ingericht zouden zijn), zou een standby line eigenlijk niet eens meer nodig zijn. Hangt natuurlijk ook ermee samen dat het in Europa iets minder bekend is en vooral als betaalsysteem bekend is.
Ik blijf het idee van die Jimmy Fallon attractie in Universal best goed vinden.. waar de wachtrij eigenlijk vervangen is door een Lounge waar je kunt wachten. Het wachten gebeurd 100% zoals bij de slager of de Burger King, maar het is geen snelsysteem. Hierdoor begrijpen mensen het wellicht beter.
Vertaald nar een Efteling situatie zou je eigenlijk een gebouw moeten hebben dat vergelijkbaar is met station de Oost (maar groter) van waar er twee ingangen naar grote attracties zijn en buiten twee of drie kleinere attracties buiten.. Een situatie die je eigenlijk vroeger had met Polka Marina, Halve Maen en de oude Tuffer (of nu dan met Nest). Ik denk dat het best aardig zou werken op die manier, zonder dat de straten en paden overvol raken.