Markiewong Virtuele wachtrijen hebben hun nut al lang bewezen en tonen ook aan dat de gemiddelde wachttijd van een park daalt.
Dan mag jij me eens een bron geven van iets wat dat onderzocht heeft. Want uiteraard kan dat helemaal niet.. Capaciteit = Capaciteit. Als je de helft van de capaciteit in mensen van een virtuele wachtrij gaat stoppen, betekent dat dat de mensen in de gewone wachtrij dubbel zo lang staan te wachten.
Uiteindelijk kan er voor ons als pretparkfan inderdaad een kleine winst in zitten doordat we gemiddeld korter wachten, maar dat is ook alleen maar zo omdat dit ten kostte gaat van mensen die het systeem niet (willen) gebruiken. Gemiddeld genomen blijft alles hetzelfde.
Sjiebert het zuigt de spontaniteit uit mijn dag.
Hoezo zou het dat doen? Je besluit nog steeds zelf wanneer je aan sluit in de wachtrij.. En wanneer je aan de beurt bent word volledig bepaald door de drukte. Het enige feitelijke verschil is dat je nu relax op een bankje kunt zitten, terwijl je anders ergens ongemakkelijk in een veehok staat.
Als je het jezelf moeilijk wil maken met lastig plannen om tijdens het wachten tóch nog een andere attractie te doen, dan kies je daar helemaal zelf voor.