Ik ben altijd enthausiast als er binnen 2 uur rijden een nieuwe achtbaan gebouwd wordt. Zeker als het een uniek exemplaar betreft. Ook aankleding zoals die op de tekeningen staat kan ik wel waarderen. Waarom dit zo geforceerd aan tomorrowland gelinkt wordt begrijp ik echter niet zo goed. Met de nodige fantasie is er altijd wel een manier te bedenken waarop dat voor extra bezoekers zou kunnen zorgen, maar argumenten die ik echt sterk vind heb ik nog niet gelezen.
In de basis heeft het niks met elkaar te maken. Het ene is een attractiepark met de focus op jongere kinderen en Studio 100 programma's, het andere is het grootste internationale dancefestival ter wereld met volwassenen vanuit Argentinië tot China. Ik zie het gros van die bezoekers niet even een nachtje extra boeken zodat ze Plopsaland kunnen bezoeken?
Stel dat je nu wel in België, Noord Frankrijk of Zuid Nederland woont, graag naar Tomorrowland gaat en een pretpark wilt bezoeken: waarom zou je dan naar Plopsaland gaan ? Specifiek voor het festival thema? Voor volwassenen een tieners zijn er dan binnen rijafstand in België en omgeving veel betere alternatieven. Naast Bobbejaanland en Walibi Belgium is Phantasialand ook goed bereikbaar bijvoorbeeld, maar de Efteling of Disney moet je ook niet uitsluiten.
Ik begrijp dat Plopsa haar doelgroep wil verbeden om zo te kunnen blijven groeien, maar zouden ze zich niet juist beter concentreren op hetgeen waarin ze uitblinken en het aanbod moeten verdiepen in plaats van verbeden ? Ik denk aan meer overnachtingsmogelijkheden (huisjes bijvoorbeeld), meer indoor en weersonafhankelijke attracties, meer en betere horeca, meer entertainment en ook gewoon meer attracties waar je bijvoorbeeld met echt kleine kinderen in kan. (De Efteling blinkt hier nog steeds enorm in uit).
Er is wat dat betreft nog zo veel te winnen in dit park met echt sterke IP's waarvoor half Nederland best 2 uur + wil rijden. Voor samenwerkingsverbanden van postcodeloterijniveau stapt niemand in de auto.