JaydenCKO dat durf ik niet te zeggen, voor mij is het ook alweer een jaar of 15 geleden dat ik daar ben geweest, dus alles wat nu volgt is alleen speculatie:
Ik zou het niet zo snel vergelijken met Walibi, want die gingen juist van park voor tieners naar park voor families (althans dat proberen ze) en Plopsa doet het een beetje andersom met deze attractie. Plopsa is volgens mij eerder de Efteling van België. Iedereen in België kent het, net zoals Efteling voegt Plopsaland af en toe een wildere attractie toe om de tieners en twintigers eraan te herinneren dat ze nog bestaan. Daarom voegde Efteling de Baron toe, en Plopsa deed dat met Anubis en nu met Happiness. Daarnaast staan er volgens mij in beide parken zat attracties waar families voor blijven terugkomen. Het is niet zo (verwacht ik tenminste) dat families opeens niet meer komen opdagen omdat er een paar extremere attracties bij zijn gekomen.
ik snap je wel, aangezien je al een tijd niet meer in het park bent geweest voelen deze ontwikkelingen vreemd aan, anders dan waar je het park mee associeert. Ik weet niet of het een gepaste vergelijking is, maar het is een beetje alsof je een neefje hebt, die je 15 jaar niet hebt gezien sinds hij 5 was, en dat hij nu opeens meekomt naar een familiereünie ofzo, helemaal in een steampunk outfit. Iets waar je aan moet wennen en wellicht geen fan van bent in het begin, maar uiteindelijk als je even met hem praat, blijkt het een hele chille jongen te zijn.
mijn punt is: zeker als het zo lang geleden is dat je daar bent geweest, is het een leuk idee om er heen te gaan en het opnieuw te leren kennen hoe het park is ontwikkeld door de jaren heen. Wie weet wordt je aangenaam verrast 😉