Jene Zo . . . een hele lijst. Benieuwd naar ideeën van anderen.
Mathijsdehaas-2002 kijk dit bedoel ik dus! Voor zulk soort ideeën heb ik dit topic geopend.
Ok..
Mexico
Het grootste pijnpunt wat mij betreft is het pad dat grofweg van J&D naar FM loopt. Op zich zou hier een mooie log-flume passen met enkele kleine indoorscenes (en daarmee bedoel ik dat die scenes in redelijk kleine gebouwtjes zitten die kunnen op gaan in het thema). Het nadeel hiermeel is dat je 2 waterattracties zowat naast elkaar hebt staan, maar laten we eerlijk zijn: Het gros van de dagen wil je deze toch redelijk kort na elkaar doen omdat het weer vroeger/later in de dag toch net iets te fris is om deze attracties goed verdeeld over de dag te doen. Daarnaast kun je dan relatief eenvoudig deze zone in de winter sluiten zonder dat dit impact heeft op meerdere plaatsen in het park. Ik zou overigens ook een Zamperla jet-ski attractie op het water toevoegen als infill attractie en een 2e klein horecapunt.
Nu je hier toch bezig bent, kun je meteen ook een mooie grootse ingang vanaf Loonsche Land realiseren.
Arabisch Gebied
Grofweg tussen Fata Morgana en het Theater in, is nu een stuk bos en de weg "Kinkenpolder". Die weg word omgelegd. Hoewel ik geen fan ben van veel kap, zou ik hier wel een stuk bos verwijderen om het Arabisch gebied groter te maken. De laan die tussen FM en vijver loopt word dan als het ware door gezet, maar dan met gevels aan beide kanten. Het is wellicht cliché, maar ik zou een vliegend-tapijt attractie neer zetten. Deze zou ik echter wel indoor zetten waarbij de marktscene van FM verder door gezet word. Op deze manier maak je ook het pad rond de vijver wat nuttiger.
Net zoals bij het Mexico Thema zou ik ook hier een Top-attractie erbij zetten om mensen deze kant op te trekken: Een intamin Multi-Dimension coaster. Indoor. Een rit door een vervallen oosterse stad. Uiteindelijk komen we op een punt waar er delen instorten (Freefall effect) waardoor we in een ondergrondse stad terecht komen.
En ook hier creëer je een mooie grootse ingang voor bezoekers van Bosrijk
Indonesië
Ik noemde het al eerder: De python krijgt een thematische make-over en word bij Station De Oost getrokken in een Indonesisch thema. Hierbij word de wachtrij verleged om deels via de python-weide te lopen door een jungle-achtig landschap. Station word een Tempel. Ingang komt op zich niet op een andere plek, maar word wel thematisch aangepast in het thema. Langs station de Oost richting het Oosten komt een groots aangelegde doorgang naar Strookrijk. Ten zuiden daarvan, op de python-weide een tweetal kleinere attracties: Een bootjesglijbaan waarvan de banen door de jungle glijden - geen standaardmodel uiteraard - en zo'n springende molen (Ik weet de naam niet, maar zo'n ding staat ook in het Jumanji-gebied van Chessington) gethematiseerd naar apen.
Havengebied
Op het water zou ik nog een zamperla Rocking Thug toevoegen als infill.
Oud Holland
De Halve Maen en d'Oude Tuffer vormen samen een oud hollandse zone. Op de plek van de Polka Marina komt een soorgelijke molen terug, maar ietwat meer ingewerkt om zo het hollandse gedeelte van Indonesië te kunnen scheiden. De grote bocht van de Tufferbaan word aangepast en wat ingekort om zo iets meer plaats te maken (zodat de nieuwe molen iets dichter op de rest kan staan).
Archipel
Bij de Kleuterhof komt een fatsoenlijke ingang voor hotelgasten. De kleuterhof verhuisd nabij Archipel en word in passend thema gebracht. Nog steeds ietwat Arabisch, maar nu een meer vrolijke kant (in tegenstelling tot Fata dus).
Carnaval
De ingang van CF komt bij de ingang van Jokie's Wereld te liggen, op de diagonale kant richting de Weide. De wachtrij loopt dan langs de buitenkant van het gebouw richting de achterkant van de huidige meandering. De meandering loopt dan deels in wat nu winkel is, en deels waar nu de meandering is. De gedeeltes die niet gebruikt worden, worden opnieuw winkel, waar je uiteraard in uit komt als je de attractie verlaat. Tussen CF en VR komt een haag om de themagebieden ietwat te scheiden. Het plein van VR krijgt wat meer palmen. Ten westen van de huidige winkel (naast het rokersgedeelte) komt nog een infill attractie waar nu backstage is. Hier kun je een eendenmolen zetten. Uiteraard in hetzelfde thema als CF.
Marerijk
Het witte paard word vervangen door een restaurant met een stijl die in dit gebied past, en niet uit ziet als een tent. De grote loods die steds zichtbaar is achter het TvdV plein word afgewerkt zodat deze niet meer zo af steekt in het park.
De omgeving rond de in- en uitgang van het sprookjesbos zou ik ietwat aanpassen om de ingang wat meer te benadrukken. Echter zonder de daadwerkelijke ingang te verplaatsen of aan te passen (dat is een heiligdom, daar blijf je vanaf). De Sprookjessprokkelaar krijgt ook een wat passender optrekje in die hoek.
Lavenlaar
Het gebied achter het lavenlaar word bij het dorpje betrokken. Ook kindervreugd komt erbij. Het thema leent eer zich uitermate voor. We hebben dat al gezien met de wippen die door een muur steken en natuurlijk het glijhuys.
Op het gebied achter het lavenlaar (zeg maar; Tussen lavenlaar en TvdV plein) komen twee indoor toren-attracties met darkridscenes, zoals in Bayern Park, maar uiteraard in Laafs thema.
Fabula
Gedeelte wat nu de voorshow is word gesloopt en vervangen door een nieuw gebouw dat wél ergens op slaat. Nieuwe voorshow die iets beter bij het verhaal past. Dit nieuwe deel alsook de rest van het gebouw word rondom voorzien van rotsen. De wachtrij word compacter en de lang-gerekte wachtrij en het uitgangspad verdwijnen. Hier komt een kleine infill op de plaats.
Huyverwoud
Tunnel die Fabula en Pirana met elkaar verbindt komt terug. Deze word groot genoeg uitgewerkt dat het gebouw zelf wat minder rond uit ziet, maar ook om het gebied wat meer af te schermen van alles wat er achter zit. Zo verbeter je ook weer de infrastructuur.
Baron
Nabij de immelmann komt een wild swing in thema, zodat de kiddies ook wat te doen hebben als groten in de achtbaan zitten.